Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Sulaukęs Lietuvos banko kritikos „Luminor“ persigalvojo dėl įkainių kėlimo

Sulaukęs Lietuvos banko kritikos „Luminor“ priėmė sprendimą stabdyti kainyno privatiems klientams pokyčius, kurie turėjo įsigalioti nuo 2023 m. balandžio 1 d.
„Luminor“ bankas
„Luminor“ bankas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

15min skelbė apie šio banko planus keisti kai kurių paslaugų įkainius privatiems klientams.

Tačiau penktadienį Lietuvos banko valdybos pirmininkas Gediminas Šimkus negailėjo kritikos bankų norui kelti įkainius.

G.Šimkus teigė neigiamai vertinantis ir tai, kad kai kurie įspūdingus pelnus uždirbę bankai turi ketinimų dar branginti savo paslaugas.

„Kaip vertinti kitaip, man tai apie solidarumą, socialinę atsakomybę, šiame kontekste – itin aukšta infliacija, augančios palūkanų įmokos, augančios įmokos bankams už paskolas, didžiuliai pelnai ir dar branginami įkainiai. Čia ir turėtų būti tas solidarumas“, – kritikavo G.Šimkus.

Irmanto Gelūno / BNS nuotr./Gediminas Šimkus
Irmanto Gelūno / BNS nuotr./Gediminas Šimkus

Pirmadienį „Luminor“ pranešė atšaukiantis sprendimą keisti įkainius, tokį sprendimą motyvuodamas Lietuvos banko patarimais ir esamais ekonominiais iššūkiais, su kuriais susiduria banko klientai.

„Artimiausiu metu ketinama pradėti informuoti klientus apie šį sprendimą. Siekdamas palaikyti savo klientus, „Luminor“ yra padidinęs už indėlius mokamus įkainius ir peržiūri savo produktų portfelį, kad pateiktų daugiau dabartinę aplinką atitinkančių pasiūlymų. Esame įsipareigoję palaikyti savo klientus ir savo regioną“, – pranešė bankas.

Kiti bankai įkainių keisti neskuba

15min domėjosi, ar kiti bankai turi planų keisti dabartinius įkainius, tačiau, panašu, kol kas ne.

„Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius 15min patikino, kad šiuo metu jokių pokyčių šioje srityje banke neplanuojama.

SEB banko valdybos narė ir Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovė Eglė Dovbyšienė 15min taip pat teigė, kad šiuo metu jokių pokyčių šioje srityje banke neplanuojama.

„SEB bankas paslaugų įkainius kartą ar du per metus peržiūri atsižvelgdamas ir įvertindamas klientų poreikius, rinkos situaciją, patiriamas paslaugų teikimo sąnaudas, kurios didėja dėl reguliacinių reikalavimų, taikomų finansų sektoriui, ir nuolatinių mūsų investicijų į informacinių sistemų ir skaitmeninių bei savitarnos sprendimų tobulinimą“, – aiškino ji.

E.Dovbyšienės teigimu, bankas pernai paslaugų kainyną ir Bendrąsias taisykles atnaujino rugsėjo 1 dieną.

„Peržiūrėdami įkainius atlikome minimalius, klientams reikšmingos įtakos neturėsiančius įkainių pokyčius, kuriuos lėmė išaugę tiekėjų paslaugų teikimo įkainiai“, – paaiškino SEB banko valdybos narė ir Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovė.

Šiaulių bankas, nors kol kas nepranešė keičiantis įkainių privatiems klientams, tačiau užsimena apie galimus pokyčius ateityje.

Šiaulių banko Pardavimų, rinkodaros ir komunikacijos departamento Komunikacijos grupės vadovė Monika Rožytė 15min teigė, kad įkainių ir sąlygų peržiūra yra periodinis procesas, kuris dažniausiai vykdomas vieną arba du kartus per metus, tą patį žadama daryti ir šiais metais.

„Peržiūros metu yra įvertinama klientų elgsena ir jų poreikiai, kaštų struktūra bei paslaugų kainodara. Įkainiams poveikį labiausiai lemia paslaugų teikėjų kainos ir pačių paslaugų vystymas pagal klientų poreikius“, – aiškino M.Rožytė.

Pasak jos, peržiūra tikrai įvyks, tačiau kol kas atsakyti ar/koks pokytis bus – dar labai sunku.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?