Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

​Suomijos prezidentas Sauli Niinistö nostalgiją markei jaučiantiems suomiams: atsikvošėkite

Suomijos prezidentas Sauli Niinistö penktadienį buvusios Suomijos markės gynėjams sakė, kad nėra prasmės atsiduoti nostalgijai markei. Markės pasilikimas, jo teigimu, būtų reiškęs labai brangią eurais denominuotą valstybės skolą, rašo Suomijos naujienų portalas yle.fi.
Euro ženklas Frankfurte prie Maino
Euro ženklas Frankfurte prie Maino / Jurgitos Lapienytės nuotr.

Toks pareiškimas buvo skirtas žmonėms, kurie jaučia nostalgiją praeičiai, kai Suomija turėjo savo valiutą ir galėjo pati spręsti pinigų politikos klausimus, priimti sprendimus dėl fiskalinės politikos.

Suomijos markė ir galimybė devalvuoti valiutą nebūtų ištraukusi valstybės iš dabartinės ekonomikos klampynės.

Markė neišsaugotų nei „Nokios“, nei miškų pramonės. Mes tikrai turėtume didelę eurais denominuotą skolą, kurią aptarnauti markėmis būtų labai brangu.

„Dešimtajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje devalvacija iš tiesų per metus padėdavo konkurencingumą padidinti 30 proc. Tačiau panašu, kad niekas nebeatsimena, kad už tai mokėjo vartotojai, tai labai skaudžiai smogė smulkiesiems verslininkams, kurie pradėjo skolintis užsienio valiuta pirmą kartą“, – sakė Suomijos prezidentas.

Jis pabrėžė, kad markė dabar nebūtų toks didelis privalumas, koks yra įsivaizduojamas. 

„Markė neišsaugotų nei „Nokios“, nei miškų pramonės. Mes tikrai turėtume didelę eurais denominuotą skolą, kurią aptarnauti markėmis būtų labai brangu“, – sakė jis.

Markės Suomija atsisakė 2002 metais. Valstybės ekonomika šiuo metu atsidūrė prasčiausioje padėtyje nuo dešimto praėjusio amžiaus dešimtmečio.

Dabar kaip euro zonos narė Suomija turi paklusti bendroms Europos Komisijos ir Europos centrinio banko taisyklėms ir, priešingai nei kaimynė Švedija, negali silpninti savo valiutos, kad paskatintų eksportą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?