Metinė prenumerata tik 7,99 Eur! Karūnuokite savaitgalį kokybišku turiniu.
Išbandyti

Sureagavo į žinią apie kirmėles saldainiuose: dėl šios parduotuvės pasitvirtino jau ne pirmas skundas

Spalio 20 d. Rita (vardas pakeistas, tačiau redakcijai žinomas) vienoje iš Vilniaus „Norfos“ parduotuvių pirko saldainių, kuriuos išvyniojusi ne tik liko nemaloniai nustebinta, bet ir sušlubavo jos sveikata. Mat iš saldumynų lindo kirmėlės. Į šį skundą sureagavo ir Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT).
„Norfoje“ pirktuose saldainiuose.
„Norfoje“ pirktuose saldainiuose. / Skaitytojos Ritos nuotr.

Paaiškino, kas buvo saldainiuose

Tarnybos viešųjų ryšių skyriaus atsiųstame komentare 15min paaiškinama, kad saldainiuose rasti kenkėjai, tikėtina, yra maistinių kandžių vikšrai.

VIDEO: „Norfos“ pirkėja įsigyjo saldainių su gyvomis kirmėlėmis

„Maistinės kandys nėra pavojingos, neišskiria kenksmingų medžiagų, vartotojui tai būtų estetinė maisto produkto problema. Maistinės kandys įsiveisia miltuose, dribsniuose ar sausuose pusryčiuose, riešutuose, šokolade, sausainiuose, džiovintuose vaisiuose, vaistažolėse ar net naminių gyvūnų sausame maiste“, – teigiama komentare.

Pasak tarnybos, siekiant apsisaugoti nuo šių aruodinių kenkėjų būtina vykdyti jų prevenciją ir užtikrinti patalpų, kuriose ruošiamas bei laikomas maistas, švarą.

„Maistinių kandžių vystymuisi įtakos turi keletas faktorių – pirmiausia tai ir žaliavų ar sudedamųjų dalių (pvz., grūdų, riešutų) laikymo sąlygos. Į sandėlius kenkėjai gali patekti, jei sandėliavimo patalpos valomos ir dezinfekuojamos nepakankamai“, – atkreipia dėmesį tarnyba.

Komentare taip pat rašoma, kad maisto gamybos ir prekybos įmonės, siekdamos užtikrinti savo produktų saugą ir kokybę, turi įgyvendinti griežtas kenkėjų kontrolės ir prevencijos priemones.

„Gamybos patalpose ir sandėliuose turi būti įrengta gera ventiliacija, užtikrinama švara, patalpos periodiškai valomos ir dezinfekuojamos, kenkėjų naikinimui įrengiamos gaudyklės, skraidantiems vabzdžiams – specialūs šviestuvai. Visos gamybos įmonės ir prekybos centrai turi sudaryti sutartis su specializuotomis kenkėjų kontrolės įmonėmis, kurios reguliariai atlieka dezinfekciją, dezinsekciją ir deratizaciją“, – rašoma komentare.

Parduotuvė jau priskirta rizikos grupei

Anot tarnybos, parduotuvių planiniai patikrinimai atliekami vadovaujantis VMVT kasmet patvirtinamais planais, atsižvelgus į parduotuvei priskirtą rizikos grupę.

Taip pat yra atliekami neplaniniai patikrinimai gavus vartotojo pranešimą (skundą) ar kitą informaciją, apie galimai pažeidžiamus maisto tvarkymo reikalavimus reglamentuojančius teisės aktus.

„Nurodyta parduotuvė yra priskirta mažos rizikos grupei (tikrinamo periodiškumas 1 kartą per 3 metus). Nuo 2022 m. (iki 2023-10-20) tikrinta 4 kartus pagal gautus vartotojų skundus, iš kurių 3 skundai buvo pagrįsti“, – teigiama komentare.

Anot tarnybos, vartotojai, įsigiję produktą, kuris, tikėtina, yra užterštas aruodiniais kenkėjais, visuomet gali jį grąžinti į prekybos vietą, iš kurios jis buvo įsigytas, pateikiant įsigijimo čekį, ir atgauti už jį sumokėtus pinigus.

Priminsime, kad apsipirkusi Zujūnų g. esančioje „Norfoje“, moteris vakare atsikando saldainio „Raudonoji aguona“ ir kitoje jo pusėje išvydo besirangančią kirmėlę. Šlykštus vaizdas nepraėjo be padarinių.

„Po tokio įvykio vėmiau visą vakarą nuo šleikštulio, patyrus tokią bjaurastį. Pralupau ir kitus saldainius, radau ir daugiau kirmėlių, kituose ir voratinklių. Saldainiai „Pupa“, taip pat, neaišku kokio senumo, nes visiškai išblukę“, – teigė Rita, pridėjusi ir pirkimo kvitą.

Skaitytojos Ritos nuotr./Ritos pirkimo kvitas
Skaitytojos Ritos nuotr./Ritos pirkimo kvitas

Saldainius išėmė iš prekybos, tikrins visus saldainius

„Norfos“ atstovas žiniasklaidai Darius Ryliškis 15min teigė atsiprašantis pirkėjos.

„Nors prekės yra tikrinamos reguliariai, kartais tokių nemalonių dalykų pasitaiko. Šioje parduotuvėje atliekamas visų saldainių patikrinimas, o minimi saldainiai buvo išimti iš prekybos ir perduoti utilizuoti“, – patikino D.Ryliškis.

Anot jo, apie įvykį informuotas gamintojas, kuris nustato visų tiekiamų gaminių galiojimo laiką.

Bendrovės administracija nurodė kitoms tinklo parduotuvėms atlikti analogiškus patikrinimus dėl šių saldainių. D.Ryliškis taip pat priminė, kad pirkėjas įsigijęs netinkamą gaminį, gali kreiptis į parduotuvę, ir jam bus grąžinti pinigai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pastatus įdomiais daro ne tik fasadai: kodėl svarbu, kad jie galėtų pasakoti istorijas?
Reklama
Gal pats metas dalyvauti „Saulėlydžio“ sagos maratone? Visos dalys jau „Telia Play“ platformoje
Reklama
Parama gamtai gali būti ir tvaresnė, ir stilinga: „Lidl“ ir Lietuvos jūrų muziejus pristato unikalią suvenyrų kolekciją
Reklama
Išmanūs transporto infrastruktūros sprendimai – naujasis pažangos etapas pasitelkiant 5G
Užsisakykite
15min naujienlaiškius