Keletą galimų variantų suskystintų gamtinių dujų terminalui svarstantys Vokietijos ir Lietuvos konsultantai pateikė tarpines išvadas, rašo „Verslo žinios“.
Šiuo metu prioritetine šiam objektui laikoma Kiaulės nugaros sala konsultantų akimis labiausiai tiktų konteinerių ir ro ro (ratine technika gabenamų krovinių) krovai. Jų skaičiavimais, ateityje Klaipėdos uoste pastariesiems kroviniams pritrūks krantinių, o jei ties Kiaulės nugara atsiras dujų terminalas, bus trikdoma laivyba, atsirastų trukdžių pietinėje dalyje esančių terminalų veiklai bei bus užkirstas kelias uosto plėtrai pietinėje pusėje.
„Dar reikia detaliai išnagrinėti, ar uosto plėtra į pietus yra naudinga, atsižvelgiant į sąnaudas ir naudą. Gal perspektyva plėstis į pietus yra tik laikinas pajėgumų sprendimas, gal tokia plėtra kainuos brangiau, nei statyti išorinį uostą?“ – tvirtino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos rinkodaros ir administracijos direktorius Artūras Drungilas.
Klaipėdos uosto plėtros ir išorinio uosto galimybių studijas atliekantys konsultantai kaip tinkamiausią vietą suskystintų dujų terminalui ir naftos krovai įvardijo Būtingę, nenagrinėję magistralinio dujotiekio tiesimo klausimų.
Kol kas nėra apsispręsta dėl suskystintų dujų terminalo valdymo ir finansavimo modelio, o jo darbo pradžios data įvardijama 2014 metais.