Praėjusį penktadienį bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ ir skaldos gamintojų asociacijos „Milsa ir Ko“ pasirašyta bendradarbiavimo sutartimi bus siekiama sudaryti kuo palankesnes sąlygas biriems kroviniams gabenti geležinkelių transportu. Bendradarbiavimu taip pat bus formuojama bendra vežimo, sandėliavimo ir krovos strategija.
Pagal naują sutartį bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ ir asociacija „Milsa ir Ko“ sutarė keistis operatyvia informacija dėl pervežimų kiekių, tarifų politikos formavimo, bendradarbiavimo su kitų šalių geležinkeliais. Sutartį pasirašiusių abiejų šalių atstovai tikisi, kad tai padės stabilizuoti skaldos transportavimo apimtis, asociacijos nariams suteiks platesnį paslaugų spektrą, leis operatyviai keistis informacija apie naujų projektų kūrimą bei jų įgyvendinimą.
„Krovinių vežimui naudojant geležinkelių transportą yra sunaudojama kone tris kartus mažiau degalų, nei vežant panašų kiekį krovinių vilkikais, todėl gabenimas geležinkeliais yra ne tik efektyvesnis, bet ir gerokai ekologiškesnis – mažiau teršiama aplinka bei tausojami šalies keliai. Neabejoju, kad mūsų glaudus bendradarbiavimas šiuo sunkiu ekonomikos laikotarpiu padės ne tik išspręsti tam tikras problemas, bet ir bus naudingas finansiškai“, – po sutarties pasirašymo kalbėjo bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka.
Skaldos gamintojų asociacijos „Milsa ir Ko“ bendrovės, kasmet geležinkeliais pervežančios iki 2 mln. tonų granito ir dolomito skaldos, yra vienos didžiausių nerūdinių medžiagų tiekėjų šalyje. Kasmet Lietuvos kelininkų, geležinkeliečių ir statybininkų poreikiams patenkinti iš Ukrainos tranzitu per Baltarusiją įvežama apie 1 mln. tonų granito skaldos.
„Mūsų asociacija su „Lietuvos geležinkeliais“ bendradarbiauja jau ne vienus metus ir kol kas esame patenkinti partneriu. Todėl tikiu, kad praėjusią savaitę pasirašyta sutartis leis siekti abiem pusėms naudingo tikslo – pervežimų geležinkeliais augimo. Nors išgyvename sunkmetį, būtina ir toliau siekti užsibrėžtų tikslų. Manau, ši sutartis tik dar labiau sustiprins mūsų bendradarbiavimą ateityje“, – sakė skaldos gamintojų asociacijos „Milsa ir Ko“ prezidentas Julius Laiconas.
Kiek anksčiau – kovo 12-13 dienomis – Vilniuje buvo organizuotas susitikimas tarp Lietuvos, Baltarusijos ir Ukrainos geležinkelių administracijų. Jo metu aptartas skaldos vežimas iš Ukrainos per Baltarusiją į Lietuvą. Skaldos gamintojų asociacijos prašymu buvo peržiūrėti tarifai vežant skaldą minėtų šalių teritorijomis.
Parengta bendradarbiaujant su AB „Lietuvos geležinkeliai“