Dar vasarą Vokietijos bendrovė „Volocopter“ atliko demonstracinius skrydžius Paryžiuje su savo elektriniu skraidančiu taksi modeliu „VoloCity“, dabar gi skelbiama, kad bendrovė susidūrė su dideliais finansiniais sunkumais ir prarado viltį gauti 100 mln. eurų paskolą iš Vokietijos vyriausybės.
Dabar bendrovė tikisi pritraukti kapitalą iš „Geely“ – Kinijos automobilių gamintojo, kuris gali įsigyti 85 proc. „Volocopter“ akcijų už 90 mln. eurų. Tuo tarpu „Volocopter“ vis dar siekia plėtoti savo technologijas ir tikisi, kad ateityje galės pasiūlyti miesto transporto paslaugas su elektriniais lėktuvais.
Susidūrė su finansiniais sunkumais
„Volocopter“ kuria elektrinius „eVTOL“ lėktuvus, kurie galėtų būti naudojami kaip miesto taksi. Šios technologijos tikslas – pasiūlyti greitesnį, pigesnį ir ekologiškesnį miesto transportą, panaudojant elektrinius lėktuvus, galinčius pakilti ir nusileisti vertikaliai, kaip sraigtasparniai.
Kitas didelis žaidėjas elektrinių vertikalaus kilimo ir tūpimo transporto priemonių (eVTOL) rinkoje „Vertical Aerospace“, Jungtinėje Karalystėje. Bendrovė žada, kad jos technologija bus kur kas saugesnė ir tylesnė nei sraigtasparniai, o jos eksploatavimo kaina bus mažesnė apie 20 proc. Tačiau jie taip pat susiduria su finansiniais sunkumais ir neseniai prarado svarbų partnerį – „Rolls-Royce“, kuris pasitraukė iš tiekimo sutarties dėl nesutarimų dėl variklių tiekimo. Nepaisant to, „Vertical Aerospace“ ir toliau stengiasi užbaigti savo projektą ir tikisi, kad jie galės įgyvendinti savo ambicijas su kitais investuotojais.
„CityAirbus“ sėkmės istorija Europoje
CityAirbus projektą plėtoja tarptautinė Europos kompanija „Airbus“, ir jis laikomas viena iš perspektyviausių šioje srityje. „Airbus“ turi didelę patirtį aviacinėje pramonėje ir daug didesnes galimybes įgyvendinti eVTOL projektą nei mažesnės bendrovės. Projektas vis dar vystomas, tačiau turi potencialo tapti realia miesto transporto alternatyva ateityje.
Nepaisant to, ekspertai pabrėžia, kad eVTOL technologijos pažanga yra reikšminga, tačiau jos įgyvendinimas kelia daug iššūkių – tiek technologinių, tiek finansinių. Visi šie projektai reikalauja milžiniškų investicijų, ir nors kai kurie gamintojai turi gerus finansinius partnerius ir pažangias technologijas, niekas dar nesugebėjo masiškai pradėti gamybos. Rinkos tikslas yra sukurti naują miesto transporto sistemą, tačiau į klausimą, ar ji taps pelninga ir veiksminga, – dar nėra atsakyta.