Slapto pirkėjo tyrimas: kurie prekybos tinklai šventiniu laikotarpiu siūlo pigiausias prekes

Gruodį įsibėgėjusi Kalėdų karštinė priverčia dažną pirkėją į prekių krepšelį įsidėti didesnį produktų kiekį nei buvo planuota iš anksto. Slapto pirkėjo ir rinkos tyrimų agentūros „SeeNext“ atliktas gruodžio mėnesio tyrimas, kuriame palygintos dažno vartojimo maisto prekių kainos, atskleidė, kad šventiniu laikotarpiu žemiausiomis kainomis galima apsipirkti prekybos tinklų „Lidl“ ir „Maxima“ parduotuvėse, rašoma pranešime spaudai.
Parduotuvėje
Parduotuvėje / 123RF.com nuotr.

Kaip skelbia „SeeNext“, gruodžio 14 d. atlikto tyrimo metu slapti pirkėjai apsilankė Vilniaus ir Kauno penkių didžiausių šalies prekybos tinklų parduotuvėse – „Iki“, „Lidl“, „Maxima XX“, „Norfa XL“ bei „Rimi Hyper“. Apsipirkimui buvo pasirinktas 25 pigiausių dažno vartojimo prekių krepšelis, kurį sudarė iš skirtingų maisto kategorijų atrinktos prekės: pieno, mėsos, grūdinės kilmės, bakalėjos produktai, vaisiai ir daržovės bei gėrimai.

Didžiausia žemų kainų konkurencija – tarp dviejų prekybos tinklų

Šio tyrimo metu buvo ieškoma dažno vartojimo prekių, kurias pirkėjai galėtų įsigyti pačiomis žemiausiomis kainomis. Nors prekių krepšelius sudarė analogiškos prekės, visgi už jas sumokėtos pinigų sumos buvo skirtingos.

Remiantis tyrimo rezultatais, pigiausias prekių krepšelis, kainavęs 30,08 euro, buvo įsigytas „Lidl“ parduotuvėse Kaune ir Vilniuje, o brangiausiai už analogiškų prekių krepšelį – 31,86 euro – teko sumokėti apsipirkus „Iki“ parduotuvėje Vilniuje. Kainų skirtumas tarp šių prekių krepšelių siekė beveik porą eurų.

„Lidl“ ir „Maxima“ parduotuvėse įsigytų prekių krepšelių kainų vidurkiai nesiekė 31 euro sumos. Tuo metu brangiausiu prekybos tinklu šiame tyrime galima įvardinti „Iki“, nuo kurio, aukštesnių prekių kainų atžvilgiu, nežymiai atsiliko „Rimi“ ir „Norfa“ prekybos tinkluose rastos prekės, kurių krepšelių vidurkiai buvo perkopę 31 euro sumą ir kai kur priartėję prie 32 eurų.

Kainų analizė pagal prekių tipą: kur labiausiai apsimoka pirkti konkrečius produktus?

SeeNext tyrimo duomenimis, sugrupavus įsigytas prekes pagal jų tipą, išsiaiškinta, kuriose prekybos vietose konkrečios prekės kainuoja pigiausiai.

Tyrimo metu pieno produktus pigiausiai buvo galima įsigyti „Rimi“ prekybos tinkle už 6,37 euro, o brangiausiai jie kainavo „Iki“ prekybos tinkle – 7,39 euro. Skirtumas tarp didžiausios ir mažiausios šios kategorijos prekių kainos lygus 1,02 euro.

Mėsos kategorijos prekės pigiausių kainų atžvilgiu labiausiai išsiskyrė „Lidl“ ir „Rimi“ prekybos tinkluose, kuriuose šie gaminiai kainavo 10,02 euro. Tuo metu, aukštesne mėsos produktų kaina pasižymėjo prekių krepšelis „Iki“ prekybos tinkle, kur jis siekė 10,36 euro, sudarydamas 0,34 euro skirtumą tarp didžiausios ir mažiausios kainos.

Už grūdinės kilmės produktus šį mėnesį mažiausiai buvo sumokėta keturiuose iš penkių prekybos tinkluose – „Lidl“, „Maxima“, „Iki“ ir „Rimi“ – po 3,44 euro, o didžiausia šios produktų grupės kaina užfiksuota „Norfa“ prekybos tinkle – 3,46 euro, tad susidaręs kainų skirtumas lygus 0,02 euro.

Mažiausia vaisių ir daržovių kaina užfiksuota „Lidl“ prekybos tinkle – 2,07 euro, o didžiausia „Iki“ prekybos tinkle – 3,07 euro, tad skirtumas tarp didžiausios ir mažiausios kainos lygus 1,00 euro.

Pigiausiai gėrimai kainavo prekybos tinkle „Norfa“, sumokėjus už juos 1,56 euro, o didžiausia šios produktų kategorijos kaina rasta „Rimi“ prekybos tinkle – 2,32 euro. Šis kainų skirtumas siekė 0,76 euro.

Likusių krepšelio produktų kategorijoje, kurią sudarė šokoladas, kava, cukrus, sausainiai, kiaušiniai ir aliejus, pastebėta, jog mažiausiai jie kainavo „Iki“ ir „Lidl“ prekybos tinkluose – po 5,95 euro, o daugiausiai – „Norfa“ prekybos tinkle – 6,02 euro. Skirtumas tarp didžiausios ir mažiausios šių produktų kainos buvo 0,97 euro.

Šio tyrimo metu 25 pigiausių dažno vartojimo prekių krepšelį sudarė: obuoliai (55 mm, 1 kg), bananai (1 kg), bulvės (1 kg), batonas (300 g), makaronai spagečiai (400 g), birūs ilgagrūdžiai ryžiai (800 g), birūs grikiai (800 g), vištų kiaušiniai (M dydžio, 10 vnt.), saulėgrąžų aliejus (1 l), baltasis cukrus (1 kg), glaistyti sausainiai su įdaru (135 g), malta skrudinta kava (250 g), pigiausias juodasis šokoladas (40% kakavos, 100 g)glaistytas vanilinis sūrelis (45 g), šviežias viščiukas broileris (1 kg), kiaulienos ir (arba) jautienos virta dešra (1 kg), vištos krūtinėlės filė (1 kg), graikiškas jogurtas (10 % riebumo, 400 g), kefyras maišelyje (2,5% riebumo, 1 l), fasuotas fermentinis sūris (45% riebumo, 250 g), šviežias pienas maišelyje (2,5% riebumo, 1 l), varškė (9 % rieb., 180 g), sviestas (82 % riebumo, 180 g), mineralinis negazuotas vanduo (1,5 l), šviesus alus be užstato (~5 %, 1 l).

Kaip skelbia tyrimą atlikusi slapto pirkėjo ir rinkos tyrimų agentūra SeeNext, prieš apsipirkimą prekės nufotografuojamos lentynoje, taip pat užfiksuojamas pirkimo kvitas – pagal tai analizuojamos ir lyginamos produktų kainos. Be prekės nuotraukos ir įrašo pirkimo kvite apsipirkimas nėra įskaitomas analizėje. Jei prekybos vietoje nepavyksta rasti nurodytos prekės, jos ieškoma kitoje tokio paties tipo parduotuvėje. Nepavykus rasti ir kitoje parduotuvėje, perkama alternatyvi prekė iš atitinkamos prekių grupės.

Prekių krepšelis sudarytas taip, kad jame esančius produktus galima būtų objektyviai palyginti – prekės yra tokių pačių charakteristikų, maksimaliai panašaus išfasavimo, tokio paties pakuotės tipo. Tai leidžia tyrime lyginti nurodytas charakteristikas turinčius pigiausius produktus, kuriuos galima rasti visuose prekybos tinkluose. Pabrėžiama, kad atskiruose prekybos centruose yra tikimybė rasti pigesnių tos pačios kategorijos (bet skirtingų charakteristikų) produktų.

Anot SeeNext, tyrimo metu nebuvo naudojamos lojalumo ar nuolaidų kortelės, taip pat neįskaičiuojamas depozito mokestis. Produktų kainos nurodytos be nuolaidų ir apskaičiuotos pagal kainas, nurodytas pirkimo kvite. Prekių, kurioms buvo taikytos nuolaidos, kainos perskaičiuotos pagal pirmines produktų kainas įrašytas pirkimo kvite.

Atvejais, kai kaina iki nuolaidos nenurodoma pirkimo kvite, bet matoma kainolapyje, skaičiavimuose naudojama kainolapio, o ne pirkimo kvito kaina. Jei kaina iki nuolaidos nėra nurodyta nei pirkimo kvite, nei kainolapyje ir jos neįmanoma nustatyti, skaičiavimuose panaudojama pirkimo kvite atspausdinta ir už produktą sumokėta kaina. Jei įprasto (be akcijos) kainolapio kaina skiriasi nuo kainos, nurodytos pirkimo kvite, fiksuojamas kainos neatitikimas tarp kainolapio ir pirkimo kvito.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis