Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„Swedbank“ prieš 19 metų mirusiam klientui teberašo laiškus ir prašo atnaujinti duomenis

Bankas „Swedbank“ šokiravo prieš 19 metų mirusio giminaičio artimuosius – jie gavo velioniui adresuotą laišką, kuriame raginama atnaujinti kontaktinius ir kitus duomenis, kad bankas galėtų užkirsti kelią tapatybės vagystėms, neteisėtiems mokėjimams ir panašiai. Kiek tokių „vaiduokliškų“ sąskaitų – nepasakys niekas. Bankas pats duomenų nerenka ir laukia, kol jam praneš.
Kapinės
Kapinės / „Scanpix“ nuotr.

„Mūsų adresu atėjo laiškas, kuriuo raginama atnaujinti duomenis. 19 metų kaip miręs, ir prašo duomenų atnaujinimo. Jei jie nesidomi tuo žmogumi, kaip jie gali tuos duomenis rinkti“, – į 15min kreipėsi skaitytoja Staselė.

Ji paaiškino, kad gyvenamajame name anksčiau gyveno ir jos dėdė, kuris mirė dar 1999-aisiais metais.

15min skaitytojo nuotr./19 metų mirusiam asmeniui išsiųstas „Swedbank“ laiškas šokiravo artimuosius
15min skaitytojo nuotr./19 metų mirusiam asmeniui išsiųstas „Swedbank“ laiškas šokiravo artimuosius

„Išėjęs jis 1999 metais, o bankas prašo atnaujinti duomenis. Juokas tikrai ima, kai taip bankas elgiasi“, – nuostabos neslėpė skaitytoja.

Ji stebėjosi, kaip gali taip būti, kad bankas 19 metų kliento nepasigestų, saugotų jo duomenis ar sąskaitas. Ji teigė nežinanti, ar velionio sąskaitoje galėtų būti pinigų.

„19 metų praėjo, kas jau ten bus, nieko ten nebėra“, – atsakė Staselė.

„Swedbank“ net nepasidomėjo

15min kreipėsi į banką „Swedbank“, prašydama paaiškinti, kodėl susidarė tokia situacija. Atsakymas taip pat šokiravo – jis visiškai identiškais kaip ir sausio 11 dieną gautas banko atsakymas, rengiant kitą temą. Bankas nepasidomėjo, kodėl 19 metų mirusiam klientui siunčiami laiškai.

„Vadovaujantis galiojančiais Lietuvos Respublikos įstatymais, lėšos, kurias klientas laiko banko sąskaitoje, yra kliento turtas, taigi klientas pats sprendžia, kaip su tuo turtu jis nori elgtis. Bankas specialiai netikrina, kodėl turėdami sąskaitoje lėšų klientai neatlieka jokių veiksmų su tomis lėšomis.

Bankas taip pat savarankiškai pats nerenka informacijos ir nežino, ar klientas yra miręs. Tokią informaciją bankui pateikia paveldėjimo teisę turintys asmenys, kurie tvarko visus su paveldėjimu susijusius reikalus, įskaitant ir banko sąskaitas“, – tokį identišką atsakymą jau antrą kartą pateikė „Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius.

Paklaustas, ar bankas ir toliau velioniui siųs tokius laiškus, jis atsakė „ne“.

15min jau rašė, kad bankai visai nesiskubina uždaryti nenaudojamų sąskaitų – esama kainodara leidžia nuo tokių sąskaitų nurašyti mokesčius, kol sąskaitose nieko nebelieka.

Lietuvoje bankuose yra atidaryta beveik 5 milijonai sąskaitų, tačiau kas trečia iš jų nenaudojama ilgiau nei metus. Net 650 tūkstančių tokių sąskaitų yra ne tuščios, tačiau ten dūlančių sumų nė vienas bankas neišduoda.

Sąskaitoms įvesti minimalūs tvarkymo mokesčiai banke „Swedbank“ siekia 0,7 euro per mėnesį, arba 8,4 euro per metus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos