Lietuvos bankas praėjusių metų antrojoje pusėje atliko „Swedbank“ tikslinį tyrimą ir jo metu nustatė atvejų, kad klientams, kuriems bankas didino kredito kortelės limitus, buvo nustatytos ir didesnės palūkanų normos, o apie tai bankas tinkamai neinformavo.
Nuo 2016 m. sausio iki 2017 m. gegužės mėn. buvo pakeista beveik 14 tūkst. kredito kortelės sutarčių: 11 tūkst. atvejų padidinus kredito limitą, palūkanų norma nesikeitė arba buvo sumažinta, tačiau beveik 3 tūkst. atvejų padidinus kredito limitą buvo padidinta ir palūkanų norma.
Pagal Vartojimo kredito įstatymą, bankas privalo iki sutarties sudarymo suteikti klientui pakankamai informacijos ir paaiškinimų apie esmines vartojimo kredito sąlygas, tarp kurių – ir vartojimo kredito palūkanų norma.
Lietuvos bankas kreipėsi į 122 klientus teiraudamasis, ar „Swedbank“ informavo juos apie padidintas palūkanas. 63 iš jų atsakę žinoję, o 50 – nežinoję, kad jiems, didinant kredito limitą, buvo nustatyta ir didesnė palūkanų norma.
Tyrimas parodė, kad visi šie 50 banko klientų, prieš pasirašydami vartojimo kredito sutartį, pasirašė ir standartinės informacijos lapą, kuriame buvo nurodyta nauja palūkanų norma. Tačiau tyrimo metu nustatyta, kad kai kuriais atvejais banko darbuotojų klientams teikiama informacija žodžiu arba raštu buvo netiksli arba neišsami ar netgi klaidinanti.
Kad atgautų nuostolius, klientai, kuriems, nuo 2016 m. sausio mėn. keičiant kredito kortelės sutartį buvo padidinta palūkanų norma, ir manantys, kad bankas juos apie kredito kortelių palūkanų normos pokyčius informavo netinkamai, turėtų kreiptis į „Swedbank“.
Pastarasis, įvertinęs kiekvieno kliento atvejį atskirai, nuspręs, ar jis buvo tinkamai informuotas apie palūkanų normos pasikeitimą, ir priims sprendimą dėl nuostolių kompensavimo.
„Swedbank“: lėmė žmogiškosios klaidos
„Ištirta informacija leidžia daryti prielaidą, jog keliais atvejais „Swedbank“ dėl žmogiškosios klaidos faktoriaus galėjo pateikti neišsamią informaciją apie kredito palūkanų didėjimą, tačiau tai nebuvo sisteminė klaida“, – teigiama „Swedbank“ atsiųstame komentare.
„Swedbank“ patikina, kad yra pasiruošęs spręsti pagrįstus klientų prašymus kliento naudai.
„Jei klientai turi pagrindo manyti, jog konsultacija galėjo būti nekokybiška, jie gali pateikti motyvuotą prašymą sprendimo dėl kredito kortelių palūkanų didinimo tiriamuoju laikotarpiu persvarstymui“, – rašoma pranešime.
„Swedbank“ tikina, kad nelaukdamas tyrimo išvadų dar praėjusiais metais patobulino klientų konsultavimo priemones, siekdamas kaip įmanoma aiškiau informuoti klientą apie jam siūlomą/taikomą palūkanų normą.