„Swedbank“: Lietuvoje daugėja žmonių, kalėdinėms dovanoms išleisiančių mažiau

Lietuvoje daugėja žmonių, kalėdinėms dovanoms planuojančių išleisti nedaug pinigų, o tai rodo, kad jie jaučia sunkmetį, rodo „Swedbank“ Finansų instituto tyrimas. Pasak banko analitikų, kuklesnes išlaidas dovanoms lemia didėjančios kainos.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / 123RF.com nuotr.

Anot instituto vadovės Jūratės Cvilikienės, gyventojų, skiriančių dovanoms iki 30 eurų, palyginti su praėjusiais metais, padaugėjo 5 procentiniais punktais.

„Kas yra svarbu ir kas yra kiek kitaip jau šiais metais, tai, kad tie gyventojai, kurie galėjo skirti dovanoms mažiausiai, jų biudžetas buvo iki 30 eurų arba labai simbolinis, tai jie jau jaučia sunkmetį, infliaciją, galbūt daugiau nerimo. Tokių gyventojų padaugėjo nuo 3 proc. iki 8 procentų. Tai pirmoji turbūt tokia ryškesnė indikacija, visi kiti pasiskirstymai lieka labai panašūs“, – antradienį pristatydama tyrimą teigė J.Cvilikienė.

Numatomos vidutinės išlaidos kalėdinėms dovanoms šiemet mažėja 4,5 proc. iki 106 eurų, vienai dovanai numatoma skirti 25 eurus, arba 7 proc. mažiau nei prieš metus. J.Cvilikienės teigimu, kuklesnes išlaidas dovanoms lemia didėjančios kainos.

„Išaugusios energinių išteklių ir kasdienio vartojimo prekių bei paslaugų kainos paskatino gyventojus peržiūrėti savo finansinius prioritetus ir Kalėdų dovanoms susiplanuoti kiek kuklesnes išlaidas“, – teigė analitikė.

Infliacija maždaug 17 proc. didina išlaidas šių metų šventiniam stalui, kuriam planuojama išleisti vidutiniškai 83 eurus.

Tyrimo duomenimis, 44 proc. gyventojų mano, kad 2023-ieji bus blogesni nei 2022 metai, kiti gyventojai tikisi tokių pat arba geresnių metų.

Atliekant tyrimą „Swedbank“ užsakymu spalio pabaigoje buvo apklausti 1009 suaugę šalies gyventojai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis