Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2018 09 18 /12:12

„Swedbank“ pasiūlė bekontakčius atsiskaitymus telefonu

Vienas didžiausių šalies bankų „Swedbank“ antradienį pasiūlė klientams galimybę už prekes ir paslaugas atsiskaityti telefonu. Tai jau galima padaryti visose prekybos ir paslaugų vietose, kur veikia tam skirti terminalai. „Swedbank“ pirmasis Lietuvoje pasiūlė naujovę, jis buvo pirmasis, pasiūlęs atsiskaitymus ir bekontaktėmis kortelėmis. 
Bankas „Swedbank“
Bankas „Swedbank“ / 15min skaitytojo nuotr.

„Swedbank“ Klientų aptarnavimo tarnybos vadovė Jūratė Gumuliauskienė tikisi, kad jau kitų metų pirmoje pusėje klientams bus pasiūlyta galutinė bekontakčiams mokėjimams telefonu skirtos programėlės „Swedbank 2019“ versija. Dabar ji yra bandomoji.

„Dešimt metų gyvename išmaniųjų telefonų rinkoje. Išmaniųjų programėlių turime daug, jos pakeitė mūsų gyvenimą. Bekontakčių kortelių rinka plečiasi, klientai įpranta naudoti bekontakčius mokėjimus. (...) Manome, kad kitų metų pirmąjį pusmetį galėsime pasidžiaugti nauja „Swedbank“ mobiliąja programėle“, – antradienį spaudos konferencijoje sakė J.Gumuliauskienė.

Asmeninė nuotr./Jūratė Gumuliauskienė
Asmeninė nuotr./Jūratė Gumuliauskienė

Norint atsiskaityti telefonu bekontakčiu būdu reikia būti banko bekontaktės kortelės savininku ir, parsisiuntus programėlę, pasirinkti kortelę telefone.

„Tai skaitmenizuota kortelė. Tokios galimybės Lietuvoje iki šiol dar nebuvo. Visi turime korteles, turime jau ir bekontaktes korteles. Bet šį kartą situacija dar patogesnė: pačios kortelės galima su savimi net neturėti, užtenka turėti telefoną“, – kalbėjo J.Gumuliauskienė.

„Swedbank“ Elektroninių pardavimų ir paslaugų Baltijos šalyse vadovas Igoris Ryklys teigia, kad bekontaktis atsiskaitymas telefonu yra saugus.

„Saugumas yra lygiai toks pat, kaip ir bekontakčių kortelių. Papildomai dar naudojamas telefono ekrano užraktas – norint atsiskaityti, pakanka telefoną atrakinti ir pridėti jį prie terminalo (...) Jeigu žmogus telefoną pameta, mūsų rekomendacija yra telefoną blokuoti. Atsiskaitymas šiuo būdu tikrai yra saugus ir patogus“, – žurnalistams sakė I.Ryklys.

Bendrovės nuotr./„Swedbank“ pasiūlė bekontakčius atsiskaitymus telefonu
Bendrovės nuotr./„Swedbank“ pasiūlė bekontakčius atsiskaitymus telefonu

Pasak jo, „Swedbank“ bekontakčiai mokėjimai telefonu veikia ir užsienyje.

Naujove šiuo metu gali naudotis telefonų su operacine sistema „Android“ ir NFC lustu savininkai, savo ruožtu, „Apple“ kompanijos pagamintų telefonų savininkams paslaugos gali tekti palaukti.

„Tai yra technologinis apribojimas, kurį šiuo metu taiko „Apple“ kompanija, bet dauguma žmonių Lietuvoje turi ir „Android“, tai mes manome, kad nemažai mūsų klientų galės tuo pasinaudoti“, – sakė I.Ryklys.

Vienos operacijos limitas siekia iki 150 eurų.

Verslininkams, norintiems pasiūlyti tokią galimybę, investuoti į papildomą įrangą nereikės – jiems užteks turėti bekontaktį kortelių skaitytuvą.

Pasak J.Gumuliauskienės, nauja paslauga per artimiausius metus turėtų labai išpopuliarėti: „Žmonės mėgsta paprastumą, patogumą, tai jau parodė besiplečianti bekontakčių kortelių rinka“.

„Swedbank“ visoje šalyje jau yra įrengęs daugiau kaip 12 tūkst. bekontakčių kortelių skaitytuvų, jie sudaro per 70 proc. viso banko administruojamo kortelių skaitytuvų tinklo. Planuojama, kad ši funkcija bus įdiegta visuose kortelių skaitytuvuose iki 2020 metų. Be to, atsiskaityti bekontakčiu būdu banko klientai gali ir naudodamiesi kitų rinkos dalyvių kortelių skaitytuvais, kurie pritaikyti bekontaktėms kortelėms.

Trijų didžiųjų mobiliojo ryšio operatorių - „Bitė Lietuvos“, „Telia Lietuvos“ ir „Tele2“ – klientai taip pat gali naudotis mobiliųjų mokėjimų platforma „MoQ“ ir telefonu atsiskaityti už prekes ir paslaugas, atlikti pavedimus. Tačiau jos naudojimas kol kas nėra itin paplitęs – ja galima atsiskaityti daugiau nei 90 proc. lietuviškų internetinių parduotuvių, degalinių tinkle „Viada“, restoranuose „Manami“, picerijų tinkle „Čili pizza“, Vilniaus senamiesčio restoranuose ir kavinėse.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos