Dirbti į Lietuvą atvykusi vietnamietė nustėro – „Swedbank“ už sąskaitos atidarymą paprašė 200 eurų

Vietnamietei Minh Thuy Nguyen Lietuva turėtų atrodyti itin brangi šalis – vien sąskaitos atidarymas banke „Swedbank“ jai kainavo 200 eurų. Restorane „Saigon“ virtuvės šefe pirmą mėnesį dirbanti moteris buvo sukrėsta tokio akibrokšto. O „Swedbank“ teigia, kad tokios yra pagrįstos banko sąnaudos.
Minh Thuy Nguyen, restorano „Saigon“ šefė
Minh Thuy Nguyen, restorano „Saigon“ šefė / Asmeninio archyvo nuotr.

M.Nguyen atstovaujantis advokatas Antanas Damulis 15min teigė, kad virtuvės šefe į Lietuvą atvykusi dirbti vietnamietė didelio svetingumo banke nesulaukė.

„Vakar nuėjome į „Swedbank“ banką atsidaryti banko sąskaitos. Sąskaita reikalinga, kad ji galėtų gauti darbo užmokestį į sąskaitą banke. Tačiau už sąskaitos atidarymą buvo paprašyta ir sumokėta 200 Eur. Turiu begalę retorinių klausimų apie mūsų svetingumą ir panašiai, bet aktualiausias klausimas, ar tai buvo teisingas mokestis? Jeigu taip, tai kodėl jis toks didelis“, – nesupranta vietnamietės atstovas.

15min A.Damulis teigė, kad M.Nguyen nekalba lietuviškai, tik angliškai, dėl to vietnamietei reikia tarpininkauti.

„Nusinešėm darbdavio pažymą dėl pinigų pervedimo, darbdavys yra tame pačiame „Swedbanke“, todėl ir ji norėjo čia atsidaryti sąskaitą. „Swedbank“ paprašė visokių deklaracijų pildymo, ir nurodė, kad banko sąskaitos atidarymas kainuos 200 eurų. Supratome, kad ši suma vėliau bus grąžinta į sąskaitą. Bet niekas į sąskaitą neįkrito – tiesiog toks atidarymo mokestis, 200 eurų“, – sako A.Damulis.

Anot jo, į jokius komentarus banko personalas nesileido.

„Pasakė – tokie įkainiai, ir viskas. Suprask – nepatinka, neatidarinėkit“, – sako A.Damulis.

Restorane dirbs daugiau vietnamiečių

M.Nguyen nuo kovo 1 d. Lietuvoje dirba naujai atidarytame vietnamiečių restorane „Saigon“, balandžio 1 d. jai turi būti pervestas atlyginimas, dėl to teko kreiptis į banką, aiškina A.Damulis.

„Ji dirba restorano šefe naujai atidarytame „Saigon“ restorane. Kol kas iš užsienio ji vienintelė, bet ir daugiau dar atvažiuos vietnamiečių. Tai įsivaizduoju, kad jų laukia tas pats. Nesuprantu, ar tik iš Vietnamo respublikos piliečių tokių kainų reikalaujama, ar visiems ne ES rezidentams tokie įkainiai. Bandžiau klaust, bet nesileido į pokalbius“. – teigia A.Damulis.

Pagrįstos sąnaudos

„Mokesčio dydis yra pagrįstas konkrečiomis dokumentų apdorojimo ir darbuotojų darbo sąnaudomis. Visų pirma, bankas turi identifikuoti užsienio šalies pilietį, atlikti dokumentų patikras. Bankai tokių klientų atžvilgiu vykdo sustiprintą stebėseną, turi užtikrinti tarptautinių sankcijų įgyvendinimą, pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos bei principo „Pažink savo klientą“ reikalavimus“, – 15min atsiųstame komentare teigia Saulius Abraškevičius, „Swedbank“ atstovas spaudai.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Swedbank“ banko logotipas
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Swedbank“ banko logotipas

Jis aiškina, kad nemokamai sąskaitas Lietuvoje gali atsidaryti teisėtai šalyje ar kitoje ES valstybėje gyvenantys asmenys, bankas vadovaujasi Mokėjimų įstatymu.

„Jei minėta Vietnamo pilietė bankui būtų pateikusi leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje ar kitoje Europos Sąjungos ar Europos Ekonominės erdvės valstybėje narėje, jai sąskaita būtų atidaryta nemokamai“, – tikina S.Abraškevičius. O kitiems asmenims už sąskaitos atidarymą „Swedbank“ yra taikomas 200 Eur mokestis.

Kituose bankuose įkainiai mažesni – ne rezidentai, norėdami atidaryti sąskaitą SEB banke, turėtų sumokėti 100 eurų, DNB ir „Nordea“ bankuose – po 50 eurų.

Įdomu tai, kad Latvijoje „Swedbank“ ne rezidentams taiko 60 eurų sąskaitos atidarymo mokestį, o Estijoje – 200 eurų.

Turi vizą

M.Nguyen atstovaujantis advokatas A.Damulis neliko sužavėtas tokiu banko atsakymu.

„M.Nguyen turi nacionalinę vizą, su kuria gali dirbti šalyje. Jai net nėra būtinybės prašyti leidimo gyventi šalyje – tai būtų du dubliuojantys dokumentai. Jei turi leidimą dirbti, nereikia leidimo gyventi. Vizą ji pratęs kiekvienais metais“, – tikina advokatas.

Lietuvos bankas teigia, kad yra gautas kliento skundas šia tema, todėl nuo vertinimų susilaikė.

„Lietuvos banko Priežiūros tarnyboje gautas paklausimas panašia tema, nagrinėjama situacija, todėl mums būtų per anksti išsakyti komentarus ar vertinimus apie tai“, – teigė Lietuvos banko Viešųjų ryšių skyriaus viršininkas Mindaugas Milieška.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų