„Diskusijų metu buvo išsakyta nuomonė pritarti sprendimui, kad kiekvienam keleiviui, kuriam buvo suteikta paslauga, būtų išduotas paslaugos suteikimą patvirtinantis dokumentas – kvitas. Šiuo metu tik klientui paprašius išduodamas toks dokumentas“, – pirmadienį Vyriausybėje žurnalistams sakė Valstybinės mokesčių inspekcijos pavaduotojas Artūras Klerauskas.
Vyriausybė pirmadienį pasitarime pritarė ministro pirmininko kanclerio Deivido Matulionio siūlymui, kad taksi privalėtų turėti taksometrus su kvitų spausdintuvais. Alternatyva galėtų būti paslaugų suteikimo dokumentas, tačiau koks, įmonės nuspręstų savo nuožiūra – tai galėtų būti ir ranka rašytas pinigų priėmimo kvitas. Teigiama, jog taksi verslo teisinio reguliavimo spragos yra „neatidėliotinų sprendimų reikalaujanti problema“.
„Buvo apsispręsta priimti švelnesnę alternatyvą, kad kiekvienas taksistas privalės išduoti čekį – nesvarbu, kokios formos – ar jis spausdintas, ar ranka išrašytas. Ir vesti pajamų apskaitos žurnalą“, – pirmadienį žurnalistams sakė D.Matulionis.
D.Matulionis teigė, jog pakeitimai įsigalios nuo lapkričio 1 dienos.
Taksi vairuotojų nuo gegužės laukia ir dar viena prievolė – taksometrai turės būti registruojami Mokesčių inspekcijoje, be to, kiekvienas taksi vairuotojas turės naudoti taksi pajamų žurnalą. Taip siekiama panaikinti praktiką, kai taksi vairuotojai ištrina taksometrų rodmenų „istoriją“.
„Tai leis kontroliuoti (taksi – BNS) pajamas“, – sakė A.Klerauskas.
Vasarį taksi rinką sukrėtė atliktos kratos. Didžiausiose Vilniaus taksi bendrovėse atlikus kratas be darbo liko šimtai vairuotojų. Per kratas rasta ir paimta daugiau kaip 30-ties įmonių buhalterinė apskaita, įvairių dokumentų, kitų svarbių duomenų. Skaičiuojama, kad įmonės, kuriose buvo atliktos kratos, užėmė apie 70 proc. Vilniaus miesto taksi rinkos.
Nuo šių metų taksi paslaugas gali teikti ir įmonės, ir besiverčiantys individualia veikla.