Lietuvoje nestinga lupikaujančių taksistų, kurie iš keleivių reikalauja mokėti keliskart daugiau, nei rodo taksometras. Tiesa, smarkiai išpūsti tarifai dažniausiai taikomi užsieniečiams. Nors sukčiaujantiems keleivių vežėjams taikomos piniginės baudos, o taksi įmonėms gresia netekti licencijos, tai neatvėsina taksistų noro pasipinigauti.
Šio mėnesio pradžioje policijos ir Vilniaus miesto savivaldybės pareigūnai tyrė gyventojų skundus dėl to, kad taksi transporto paslaugas teikiantys vairuotojai veždami keleivius viršija nustatytus taksometro tarifus. Atlikus patikrinimus nustatyta, kad dviejų bendrovės „Martono taksi“ vairuotojų vairuojamų automobilių taksometro rodmenys viršijo nustatytus tarifus apie 5 kartus. Dėl šio pažeidimo taksi vairuotojams iškeltos administracinio teisės pažeidimo bylos.
Atvejų, kai taksi vairuotojai bando pasipelnyti keleivių sąskaita, yra nemažai. Apie tariamai nesąžiningus taksistų veiksmus praneša ne tik Lietuvos, bet ir užsienio piliečiai.
Per patikrinimus nustatyta, kad dažnai taksi tarifai viršijami vežant keleivius iš Vilniaus oro uosto, todėl į sostinę atvykę užsieniečiai priversti mokėti dideles sumas.
Tačiau „Martono taksi“ direktorius Ričardas Kriukovas neigia metamus kaltinimus. Anot jo, tai buvo tam tikrų suinteresuotų asmenų kerštas. Tačiau įmonės vadovas neslėpė, kad susidurti su sukčiaujančiais vairuotojais vis dėlto tenka, ir patikino, jog su tokiais elgiamasi griežtai. „Jei paaiškėja, kad vairuotojas tikrai sukčiavo, dažniausiai tenka su juo atsisveikinti ir parodyti duris“, – tikino R.Kriukovas.
Vilniaus savivaldybės administracijos Eismo organizavimo skyriaus vyriausiasis specialistas Egidijus Anulis teigė, kad per metus vien sostinėje išaiškinama per 100 atvejų, kai taksi vairuotojai už kelionę iš keleivių reikalavo nepagrįstai didelių sumų.
„Atvejų, kai taksi vairuotojai bando pasipelnyti keleivių sąskaita, yra nemažai. Apie tariamai nesąžiningus taksistų veiksmus praneša ne tik Lietuvos, bet ir užsienio piliečiai. Pastarieji kreipiasi dažniausiai tada, kai Lietuvoje esantiems pažįstamiems pasipasakoja, kiek teko suploti už taksi paslaugas“, – „Lietuvos žinioms“ pasakojo E.Anulis.
Jis teigė, kad norinčių apginti savo teises nėra daug, mat apgauti pasijutę keleiviai dažnai į smulkų sukčiavimą numoja ranka. „Dėl sukčiaujančių taksistų skundžiasi daugelis, tačiau oficialius pareiškimus parašo vienetai. Galbūt žmonės dėl keliolikos litų nenori gaišti laiko, pildyti dokumentų ir panašiai“, – svarstė E.Anulis. Jis teigė, kad įtardami apgaulę keleiviai gali atsisakyti mokėti už kelionę ir kviesti policiją arba reikalauti iš vairuotojo važiavimo kvito, kuris vėliau nagrinėjant skundą taps svariu įrodymu.
Anot buvusių taksistų, populiariausias keleivių mulkinimo būdas – dirbtinai padidinti kelionės kainą. „Dalis taksi vairuotojų automobiliuose prie taksometro turi prijungę specialią techniką, taksistų žargonu dar vadinamą turbo. Automobilio salone yra paslėptas mygtukas, kurį nuspaudus taksometro skaitiklis gali rodyti dvigubai ar net trigubai didesnę kainą, negu yra iš tikrųjų. Vežant atidų klientą šio triuko geriau nesiimti, tačiau kai įlipa įkaušę keleiviai arba užsieniečiai, ši funkcija iš tiesų praverčia. Tokiu būdu gali uždirbti du ar net tris kartus daugiau“, – apie taksistų darbo metodus „Lietuvos žinioms“ pasakojo šį amatą išbandęs I.R.