Dar viena elektroninė parduotuvė pirkėjus paliko be technikos ir be pinigų

Į 15min kreipęsis skaitytojas Andrius įspėja nepadaryti tos pačios klaidos, kuri jam kainavo 4000 eurų. Jis bandė iš elektroninės parduotuvės „TechnikaNamams.lt“ įsigyti prekių, tačiau liko ir be jų, ir be pinigų. Dabar teisybės tenka ieškotis institucijose. Įmonės vadovas pripažino, kad atsidūrė aklavietėje – jo įmonei pačiai nesusigrąžina pinigų skolininkai.
Telefoniniai sukčiai
Telefoniniai sukčiai / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

15min skaitytojas Andrius iš „TechnikaNamams.lt“ parduotuvės įsigytų prekių laukia jau du su puse mėnesio. Jis redakcijai pateikė ir sąskaitą, ir pavedimo kopiją.

„Aš šiemet vasario 7 dieną nuvažiavau pas juos į biurą Kaune, Savanorių g.192. Pirkau ne internetu, norėjau tuo pačiu gauti ir patarimų. Kalbėjausi su pačiu verslo vadovu ir savininku Vytautu Zenkevičiumi. Užsisakiau prekių už beveik 4000 eurų, išrašė sąskaitą. Apmokėjau tą pačią dieną. Prekes man žadėjo pristatyti per maždaug 4 savaites, bet didelės skubos man nebuvo“, – pasakoja skaitytojas Andrius.

Tik praėjus dviems mėnesiams vyriškis susirūpino, kur jo užsakytos prekės.

Technikanamams.lt nuotr./Technikanamams.lt interneto svetainė
Technikanamams.lt nuotr./Technikanamams.lt interneto svetainė

„Aš tik balandžio 4 d. kreipiausi, kad jau man reikia gartraukio. Skambinau –neprisiskambinau kelis kartus. Po to parašė vadovas, kad negali kalbėti – gerklė. Čia buvo ketvirtadienis. Penktadienį nuvažiavau į biurą ir nieko neradau. Kalbėjau su kitu darbuotoju, Mindaugas toks yra, bet jis sako, kad atsakingas už televizorius, ne už buitinę techniką. Sakė, kad nemato mano užsakymo, o sandėly nėra. O kur vadovas – nežino, sako, serga gal, nėra kelias dienas buvęs“, – stebisi Andrius.

Jis tikina, kad taip susisiekti bando nuo pat balandžio 4-osios, tačiau net ir pavykus prisiskambinti sulaukia tik melagingų pažadų.

„Skambinau daug kartų – nekelia. Po to paskambino ir sako, kad lašinė, jis pas gydytoją, tuoj išrašys, organizuoja pristatymą, vairuotojui pakrauta. Kai sakau, atsiųskit vairuotojo telefono numerį – nieko, po to vėl nekelia“, – sako Andrius.

Jis piktinasi, kad parduotuvė internetu ir toliau siūlo įsigyti brangias prekes ir priima klientų atsiskaitymus.

„Tas darbuotojas Mindaugas po to irgi išėjo iš darbo – man sako, kad atlyginimo nemoka“, – sako Andrius.

Jis įsitikinęs, kad įmonę užgriuvo finansinės problemos ir savininkas bando išsisukti vartotojų sąskaita. Mat anksčiau iš šios parduotuvės yra pirkę jo tėvai ir jis pats – jokių problemų nebūdavo.

„Iki tol tai tik geriausi atsiliepimai buvo. Dabar jie jau kenkia vartotojams, o ne padeda“, – apgailestauja pašnekovas.

Prekių nesulaukęs pirkėjas apie įvykį pranešė policijai, taip pat kreipsis ir į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VTATT) – tačiau tam turi sulaukti, kol sueis rašytinės pretenzijos 14 dienų terminas.

„Sodros“ duomenimis, šiuo metu įmonė turi 350 eurų skolą už valstybinį socialinį draudimą.

Įmonės vadovas: situacija katastrofiška

15min pavyko susisiekti su „TechnikaNamams.lt“ vadovu V.Zenkevičiumi – jis pripažįsta finansines problemas.

„Pasakysiu dviem sakiniais, vertinu situaciją katastrofiškai. Situacija tokia, kad mums kol kas negrąžina pinigėlių. Jų (klientų – 15min) prekės yra užsakytos, tiesiog aš jų negaliu apmokėti, kol nesugrąžino mums pinigėlių. Aš žinau, kad jie kreipėsi ir į policiją, ir ruošiam mes paaiškinimus, ir t.t.“, – sako V.Zenkevičius.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Bankrotas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Bankrotas

Jis tikina, kad teismo keliu bandys pinigus atgauti, o tada atsiskaitys ir su klientais, tačiau nedetalizavo, kas yra skolingas jo bendrovei.

„Su advokatu mes irgi kreipiamės į teismą, kad sugrąžintų mums pinigus. Ir kai sugrąžins mums pinigus, mes savo kaltes prieš juos išpirksime“, – sako V.Zenkevičius.

Jis patikina, kad prekių parduotuvėje klientams įsigyti nepavyktų.

„Ne, nesiūlome įsigyti prekių internetu. Svetainė tokia kaip ir yra, bet ten nėra nei banklinkų, nei kažko, kad būtų galima įsigyti šiuo metu“, – sako V.Zenkevičius.

VTATT gauna pirmuosius skundus

VTATT informavo, kad šiuo metu vienas vartotojas kreipėsi raštu pateikdamas prašymą dėl „TechnikaNamams.lt“ prekių – ginčas šiuo metu nagrinėjamas ir sprendimų dar nėra. Iki šių metų per 8 įmonės veiklos metus buvo gautas dar vos vienas skundas.

„Šalims sudarius vartojimo pirkimo–pardavimo sutartį, pardavėjo atžvilgiu keliama pagrindinė jo pareiga – perduoti daiktus pirkėjui“, – teigiama VTATT komentare.

Tarnyba aiškina, kad pardavėjas prekes privalo pristatyti ir perleisti ne vėliau kaip per 30 dienų, jei sutartimi nenumatoma kitaip.

Jeigu pardavėjas neįvykdė savo pareigos laiku, pirkėjas turi pareikalauti pristatyti daiktus per papildomą protingą terminą, atsižvelgdamas į aplinkybes – pardavėjui vis tiek nepristačius daiktų per papildomą terminą, pirkėjas turi teisę vienašališkai nutraukti sutartį, aiškina VTATT.

„Pagal baudžiamąjį įstatymą sukčiavimas yra nusikalstama veika, kuria kaltininkas apgaule savo ar kitų asmenų naudai įgyja svetimą turtą ar turtinę teisę, išvengia turtinės prievolės arba ją panaikina. Įtariant sukčiavimą reikia kreiptis į policiją. Jeigu įmonė nevykdo savo sutartinių įsipareigojimų vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą arba teismą“, – teigiama komentare.

123RF.com nuotr./Internetinė bankininkystė
123RF.com nuotr./Internetinė bankininkystė

Pasak VTATT, vartotojas pirmiausia privalo raštu kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą – jei per 14 kalendorinių dienų nėra pateikiamas atsakymas, arba pardavėjo atsakymas vartotojo netenkina, vartotojas turi teisę kreiptis į VTATT dėl ginčo nagrinėjimo.

Skundai pasirodė kovą

15min skaitytojas Andrius nėra pirmasis, kuris nesėkmingai apsipirko „TechnikaNamams.lt“. Interneto svetainėje rekvizitai.lt nuo kovo mėn. patalpinti penkių vartotojų skundai dėl šios įmonės.

„Pirmąkart susiduriu su tokia neatsakinga įmone! Laukėm 2,5 mėn. užsakytų prekių, už kurias iškart padarėme pavedimą. Šiai dienai neturime nei prekių, nei grąžintų pinigų. Girdime tik pažadus ir pasiteisinimus. Teko kreiptis į vartotojų teises“, – rašo Monika.

Kitas pirkėjas Artūras tikina, kad tris savaites negauna užsakytų prekių, nors pinigai sumokėti.

Panašūs ir kiti atsiliepimai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis