2018 11 28 /19:34

Civilinės aviacijos administracija sustabdė „Small Planet Airlines“ licenciją

Trečiadienį 18 val. iš Šarm aš Šeicho nusileido paskutinis „Small Planet Airlines“ lėktuvas. Vidurnaktį nustoja galioti įmonės veiklos licencija. Poilsiautojų tai, tikinama, nepaveiks – jų keliones su „Tez Tour“ ir „Novaturu“ vykdys kitas užsakomųjų skrydžių organizatorius.
„Small Planet“ atstovai aprodė įmonės lėktuvą
„Small Planet Airlines“ lėktuvas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Trečiadienį Vilniaus apygardos teismas priėmė sprendimą netenkinti „Small Planet Airlines“ įmonės prašymo kelti restruktūrizacijos bylą bendrovei, 15min informavo bendrovės Komercijos direktorius Simonas Bartkus. Civilinė aviacijos administracija (CAA) nuo 29 dienos sustabdė bendrovės veiklos licenciją.

Tikinama, kad „Tez Tour“ ir „Novaturo“ skrydžiai vyks kaip ir numatyta – juos vykdys kitas oro vežėjas.

Vilniaus apygardos teismas trečiadienį atsisakė kelti restruktūrizacijos bylą, o Civilinė aviacijos administracija (CAA) pranešė stabdanti įmonės veiklos licenciją.

CAA tikina, kad nei „Tez Tour“, nei „Novaturo“ klientų tai nepaveiks – poilsiautojai į savo keliones išvyks ir parvyks kaip planuota, tik skrydžius vykdys kitas oro vežėjas.

Neiškėlė restruktūrizacijos bylos

„Šiandien Vilniaus apygardos teismas priėmė nutartį, kuria atsisakė kelti restruktūrizavimo bylą“, – 15min informavo Simonas Bartkus.

Jis informavo, kad nutartis gali būti per 7 dienas apskųsta Lietuvos apeliaciniam teismui. Ar nutartį skųs, kol kas jis neatskleidė.

„Bendrovė susipažins su teismo argumentais ir spręs dėl tolimesnių veiksmų“, – taip trumpai situaciją pakomentavo bendrovės atstovas.

Kiek vėliau paaiškėjus apie CAA sprendimą S.Bartkus ragelio 15min žurnalistams nebekėlė.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Simonas Bartkus
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Simonas Bartkus

Sustabdė licenciją, bet ne vežėjo pažymėjimą

CAA trečiadienį nusprendė nuo 2018-11-29 00:01 val. vietos laiku stabdyti licenciją vykdyti oro susisiekimą, išduotą UAB „Small Planet Airlines“.

Alvydas Šumskas, CAA direktoriaus pavaduotojas, paaiškino, kad sustabdyta tik įmonės komercinė veikla, tačiau oro vežėjo pažymėjimas dar lieka galioti.

„Pagrindinis argumentas yra vienas – blogas finansinis balansas ir pateiktas verslo planas po gilios analizės neparodo, kad generuotų pakankamas pajamas, kurios galėtų padėti gesinti įsiskolinimus“, – 15min sakė A.Šumskas.

Jo tikinimu, „Small Planet Airlines“ dar galės pasiūlyti kitą verslo planą.

„Įmonei paliktos atviros durys pateikti kitus variantus, galbūt investuotojas atsiras. Pati kompanija nėra uždaryta, vežėjo pažymėjimas lieka galioti. Paprasčiausiai kol kas sustabdyta komercinė veikla“, – sakė A.Šumskas.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Alvydas Šumskas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Alvydas Šumskas

Kelionių organizatorių AB „Novaturas“ ir UAB „Tez Tour“ organizuojamos kelionės vyks kaip numatyta, skrydžius vykdys kitas oro vežėjas.

„Su keliautojais turėtų viskas būti gerai, kadangi anksčiau „Novaturas“ buvo deklaravęs, kad turi planą B, tai pradeda veikti planas B. Ta kita kompanija vykdys skrydžius. (...) Jie (kelionių organizatoriai – 15min) buvo pasiruošę turbūt kelias savaites“, – aiškino A.Šumskas.

Artimiausi „Small Planet Airlines“ skrydžiai numatyti ketvirtadienį ryte į Hurgadą, o iš ten turėtų būti parskraidinti poilsiautojai.

„Tez Tour“ naudosis „GetJet“

„Tez Tour“ poilsiautojai atostogų vyks užsakomųjų skrydžių bendrovės „GetJet Airlines“ orlaiviais. Su naujuoju partneriu pasirašyta bendradarbiavimo sutartis, pranešime žiniasklaidai rašo „Tez Tour“.

Keleivius gabensianti bendrovė „GetJet Airlines“ skrydžius vykdys analogiškais lėktuvais.

„Scanpix“/ITAR-TASS nuotr./„Tez Tour“
„Scanpix“/ITAR-TASS nuotr./„Tez Tour“

Vilniuje registruota „GetJet“ kompanija skelbia turinti 7 orlaivius, kompanija skraidina „Kidy Tour“ operatoriaus poilsiautojus, aptarnauja kitų šalių avialinijas.

Pirmasis „GetJet Airlines“ numatytas skrydis bus vykdomas į Egiptą – 90 keleivių vyksta į Hurgados kurortą ir 90 – į Šarm aš Šeichą. Tiek pat turistų iš Egipto bus parskraidinta namo, į Lietuvą.

„Tez Tour“ Lietuvoje Ryšių su visuomene ir rinkodaros skyriaus vadovė Inga Aukštuolytė patikino, jog poilsiautojai gali jaustis ramūs – visi kelionių organizatoriaus įsipareigojimai bus vykdomi. Poilsiautojai atostogų bus skraidinami pagal iš anksto numatytą skrydžių grafiką.

„Mums svarbu, jog „Small Planet Airlines“ profesionaliai vykdė įsipareigojimus iki paskutinės minutės, – sakė I. Aukštuolytė. – Taip pat teigiamai vertiname mūsų naujojo vežėjo „GetJet Airlines“ operatyvumą bei gebėjimą laiku ir sklandžiai perimti mūsų poilsiautojų gabenimą jų pasirinktomis žiemos atostogų kryptimis“.

Buvo pasiruošęs ir „Novaturas“

„Buvome numatę planą „B“, jeigu skrydžių bendrovė nebūtų pajėgi vykdyti sutartyje nurodytų įsipareigojimų. Todėl, susiklosčius tokiai situacijai, tenka jį panaudoti. Artimiausi suplanuoti skrydžiai įvyks su „GetJet Airlines“ bendrove“, – situaciją aiškina „Novaturo“ generalinis direktorius Linas Aldonis.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Linas Aldonis
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Linas Aldonis

Keleiviai, kurie jau turi jiems išduotus skrydžio bilietus, kuriuose nurodytas vežėjas „Small Planet Airlines“ bus skraidinami atitinkamais „GetJet Airlines“ skrydžiais, tuo pačiu biliete nurodytu laiku.

Neįtikino „investicijų protokolas“

Šią savaitę „Small Planet Airlines“ pranešė, kad su neįvardijamu investuotoju pasirašė investicijų protokolą. Bendrovė atsisakė atskleisti, kas yra tas investuotojas.

Šią savaitę Civilinės aviacijos administracijos (CAA) vadovas Joris Gintilas BNS sakė, kad įmonė bent jau kol kas neįrodė, kad iš tiesų turi investuotoją.

„Kas investuotojas, yra paslaptis, bet galiu atskleisti, kad iš to, ką jie pateikė, mes nematome, kad tas investuotojas turi realių ir įrodymais pagrįstų ketinimų investuoti. Yra galbūt norai, bet šiai dienai investuotojo neturime“, – BNS sakė J.Gintilas.

„Skycop“: spėjame, kad bankrotas – neišvengiamas

Keleivių interesus ginančios „Skycop“ teisininkas Nerijus Zaleckas daro prielaidą, kad teismas veikiausiai nesutiko kelti „Small Planet Airlines“ restruktūrizacijos bylos dėl to, kad įmonė galbūt yra nemoki.

Atsižvelgiant į tai, jog CAA sustabdė avialinijos veiklos licenciją, dėl ko jai užkertamas kelias vykdyti veiklą ir gauti pajamas, tai galime spėti, kad įmonei neišvengiamas bankrotas, nes ši tiesiog neturės galimybių atsiskaityti su kreditoriais, – aiškino N.Zaleckas.

„Įsiteisėjus teismo nutarčiai atsisakyti iškelti įmonės restruktūrizavimo bylą, išieškojimas ir turto realizavimas yra atnaujinami, taikytinos laikinosios apsaugos priemonės ir kiti nutartimi dėl pareiškimo iškelti įmonės restruktūrizavimo bylą priėmimo priimti nurodymai panaikinami“, – aiškino jis primindamas, kad bendrovė dar turi 7 dienas teismo nutarčiai apskųsti.

Teisininko teigimu, labiausiai tikėtina, kad teismas priėmė sprendimą remdamasis šiuo įstatymo punktu: 3) nagrinėdamas pareiškimą teismas padaro pagrįstą išvadą, kad įmonė yra nemoki ir, jeigu yra kitų Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatyme nurodytų bankroto bylos iškėlimo sąlygų, teismui turi būti pateiktas pareiškimas dėl įmonės bankroto bylos iškėlimo Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo nustatyta tvarka.

„Įmonė turi teisę skųsti teismo nutartį, arba turi teisę kreiptis į teismą dėl bankroto bylos iškėlimo. Atsižvelgiant į tai, jog CAA (Civilinės Aviacijos Administracija) sustabdė avialinijos veiklos licenciją, dėl ko jai užkertamas kelias vykdyti veiklą ir gauti pajamas, tai galime spėti, kad įmonei neišvengiamas bankrotas, nes ši tiesiog neturės galimybių atsiskaityti su kreditoriais“, – aiškino N.Zaleckas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis