Vilniaus apygardos teismas (VAT) lapkričio 29 dieną atmetė Latvijos bendrovės „SW Baltics“ ieškinį bei panaikino gegužę paskirtas laikinąsias apsaugos priemones, sustabdžiusias konkursą.
Kelių direkcijos Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vadovė Aušra Ramoškaitė BNS sakė, kad konkursas buvo apskųstas pirminėje jo stadijoje.
„Konkurso stadija – iki pasiūlymų pateikimo. Dalyvių skaičius neapibrėžtas, nes dar nebuvo pateikti pasiūlymai“, – BNS teigė A.Ramoškaitė.
Anot jos, jei teismo sprendimas nebus apskųstas, konkursas galėtų būti užbaigtas maždaug per du mėnesius.
„Sukurti ir įdiegti e. tolling sistemą planuota iki 2023 metų sausio 1 dienos, tačiau dėl nuo gegužės vykstančio teisminio ginčo su „SW Baltics“ yra rizika, jog sistemos sukūrimas ir įdiegimas nusikels. Kiek konkrečiai – priklausys nuo teisminių ginčų trukmės ir viešųjų pirkimų procedūrų“, – komentavo LAKD atstovė.
Pasak VAT, „SW Baltics“ tik abstrakčiai nurodė, jog konkurso sąlygos yra neaiškios, ir tai neįrodo jų neteisėtumo ir neaiškumo.
„Vien ta aplinkybė, jog techninės specifikacijos aiškumas yra ne toks, kokio ieškovas tikisi ar koks, ieškovo įsitikinimu, konkrečiu atveju yra geresnis, pati savaime nesuteikia pagrindo ginčijamas pirkimo sąlygas vertinti kaip neteisėtas“ – rašoma VAT nutartyje.
Apygardos teismas antrą kartą nagrinėjo konkurso sąlygų teisėtumą, nes tą daryti spalį jį įpareigojo Apeliacinis teismas – jis panaikino liepą priimtą apygardos teismo sprendimą nutraukti konkursą, nes kai kurios jo sąlygos buvo pripažintos neteisėtomis.
Teismui bendrovė skundė kvalifikacijos reikalavimus dėl įmonės ir jos vadovų patirties diegiant tokias sistemas, taip pat galimas sankcijas, jei būtų vėluojama įgyvendinti sutartį.
Apygardos teismo nutartis per 14 dienų gali būti skundžiama Apeliaciniam teismui.
Kelių direkcija skelbė, kad perėjus nuo dabartinės rinkliavos, kuri priklauso nuo nuvažiuoto laiko, prie naujos – pagal nuvažiuotą atstumą, į biudžetą būtų surinkta dukart daugiau įmokų – per 110 mln. eurų.
Įmoka bus skaičiuojama atsižvelgiant į automobilio tipą ir išmetamų teršalų kiekio standartus. Mokestis bus imamas tik už važiavimą valstybinės reikšmės magistraliniais keliais.
Nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ nepatenkinta būsima nauja tvarka. Anot jos atstovų, ji iki 20 kartų išaugins kelių mokestį, kartu augs transporto kaštai, o tai nuguls ant vartotojų pečių.
Tokią sistemą taiko Vokietija, Slovakija, Belgija, Vengrija, Čekija, Lenkija, Bulgarija, Rusija, ketina prisijungti Danija ir Ukraina.