Lietuvos apeliacinis teismas rugpjūčio 22 dieną atmetė „Lietuvos geležinkelių“ skundą ir paliko galioti Vilniaus apygardos teismo gegužės 9 dienos nutartį.
„Telekonta“ teisme siekia panaikinti „Lietuvos geležinkelių“ balandžio pradžioje priimtą sprendimą pašalinti bendrovę iš konkurso, nes „Telekonta“ paraiškoje nenurodė, jog ketina remtis kitų įmonių pajėgumais, nors vėliau dokumentuose nurodė ekspertus, kurie nėra jos darbuotojai.
Anot „Telekontos“, iš dokumentų buvo matyti, kad įmonė planuoja pasitelkti ir įdarbinti ekspertus, jei ji laimės pirkimą. Pasak įmonės, jei geležinkeliai pasirašytų sutartį, „Telekonta“ nebegalėtų būti grąžinta į konkursą.
„Lietuvos geležinkeliai“ teismui nurodė, kad elektrifikavimo darbais siekiama sumažinant keleivių ir krovinių pervežimo laiką, aplinkos taršą, išlaidas, konkursas yra susijęs su viešuoju interesu, todėl pirkimo procedūros turi būti tęsiamos.
Geležinkeliai taip pat pabrėžė, kad vyksta elektrifikavimo rangos konkursas, kurį baigus ir neturint priežiūros inžinieriaus, kiltų grėsmė, kad rangos darbai nebus pradėti laiku.
Apeliacinis teismas šiuos „Lietuvos geležinkelių“ argumentus atmetė. Teismas pripažino, kad priežiūros konkursas yra susijęs su viešuoju interesu, tačiau tai nereiškia, kad jis turėtų būti įgyvendintas nedelsiant.
Teismas taip pat pažymėjo, kad viešųjų pirkimų bylų nagrinėjimo terminai yra pakankami trumpi, todėl procedūros bus sustabdytos trumpam laikui, o priežiūros paslaugų prireiks tik pradėjus elektrifikavimo darbus, kurių konkurso procedūros dar nėra užbaigtos.
„Lietuvos geležinkeliai“ elektrifikavimo darbų priežiūros konkursą paskelbė pernai rugsėjį, tuo metu pagrindinis maždaug 250 mln. eurų vertės elektrifikavimo darbų rangovo konkursas paskelbtas dar 2017-ųjų pabaigoje. Pastarajame konkurse pasiūlymų pateikimo terminas šiuo metu yra pratęstas maždaug iki rugsėjo vidurio.
Planuojama, kad įgyvendinus projektą, Lietuvoje elektrifikuotu geležinkeliu bus pervežama daugiau kaip trys ketvirtadaliai visų krovinių ir du trečdaliai keleivių.
Dabar elektrifikuotų esamų geležinkelio kelių ilgis Lietuvoje sudaro 9 proc. viso geležinkelių tinklo. Anot „Lietuvos geležinkelių“, tai yra mažiausias rodiklis ES, kur elektrifikuoti geležinkelio keliai vidutiniškai sudaro 52,7 procento.