Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Teismas: „Leonhard Weiss“ turi sumokėti „Autokaustai“ virš 120 tūkst. eurų

Europinio geležinkelio „Rail Baltica“ atšakos Kaunas-Palemonas statybos generalinė rangovė – Vokietijos kapitalo Estijos įmonė „Leonhard Weiss“ vienai didžiausių šalies statybos kompanijų „Autokausta“ turi sumokėti daugiau nei 120,6 tūkst. eurų už atliktus, bet neapmokėtus darbus bei 6 proc. metų palūkanas.
Kauno Palemono stotis
Kauno Palemono stotis / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Apeliacinis teismas rugsėjo 27 dieną iš dalies pakeitė Kauno apygardos teismo šiemet kovą priimtą sprendimą ir patenkino „Autokaustos“ prašymą priteisti 6 proc. metų palūkanas nuo visos priteistos sumos, o ne tik nuo pagrindinės nuostolių dalies – beveik 113,8 tūkst. eurų.

„Teismas iš esmės pagrįstai taikė įstatyminių procesinių palūkanų dydį, tačiau klaidingai priteistas 6 proc. procesines palūkanas nurodė skaičiuoti ne nuo visos priteistos ieškinio sumos, o tik nuo pagrindinės nuostolių dalies“, – rašooma teismo nutartyje.

Ginčas tarp „Rail Baltica“ atšaką stačiusių partnerių kilo dėl „Autokaustos“ 2021 metais atliktų 126,4 tūkst. eurų vertės žemės darbų tarpstotyje Palemonas–Kaunas. Nutartyje nurodoma, jog padidėjus darbų įkainiams „Leonhard Weiss“ Lietuvos bendrovei turėjo išmokėti 694,2 tūkst. eurų, tačiau buvo pervesta tik 580,4 tūkst. eurų.

„Autokausta“ prašė priteisti iš „Leonhard Weiss“ 120,6 tūkst. eurų ir 0,1 proc. palūkanas už kiekvieną dieną nuo bylos iškėlimo teisme iki jo sprendimo įvykdymo.

Vis dėlto Kauno apygardos teismas kovo 20 dieną tik iš dalies patenkino Lietuvos įmonės ieškinį priteisdamas jai 120,6 tūkst. eurų ir 6 proc. dydžio metines palūkanas nuo 113,7 tūkst. eurų – ieškovės teigimu, už atliktus darbus neapmokėtos sumos.

„Autokausta“, „Leonhard Weiss“ ir dabar jau bankrutuojanti „Hidrostatyba“ 2017 metais sudarė jungtinės veiklos sutartį dalyvauti „Rail Baltica“ atšakos darbų konkurse, o „Hidrostatyba“ buvo paskirta atsakinga partnere. Pastarajai patyrus finansinių sunkumų, ją pakeitė „Leonhard Weiss“.

Pagrindiniai Kauno geležinkelio mazgo atkarpos Kaunas–Palemonas, sujungusios Kauno intermodalinį terminalą su „Rail Baltica“, statybos darbai baigti 2020 metų spalį. Apie 15 kilometrų geležinkelio rekonstravimo 54,8 mln. eurų vertės sutartis pasirašyta 2018 metų birželį.

Susisiekimo ministerijos teigimu, visą „Rail Baltica“ projektą sujungiant Baltijos šalis su Europa numatyta užbaigti 2030 metais, o sujungti Lietuvos ir Lenkijos vėžes tikimasi dar 2028 metais.

„Rail Baltica“ sujungs Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos