Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) pranešė trečiadienį panaikinęs LTSA sprendimą, kuriuo buvo pritaikytas pirmumo kriterijus. LVAT atsižvelgė į Europos Sąjungos Teisingumo Teismo (ESTT) išaiškinimą.
LVAT taip pat nusprendė, kad viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytoja „LTG Infra“ nesiėmė visų priemonių, kad nesutarimai dėl tų pačių pajėgumų skyrimo būtų pašalinti derinant paraiškas, be to, LTSA sprendimas priimtas be motyvų.
2019 metų balandį „Gargždų geležinkelis“ pateikė LTSA paraišką skirti pajėgumų prekiniams traukiniams 2019–2020 metų tvarkaraštyje, tačiau „LTG Infra“ nurodė, kad dėl riboto pralaidumo jų skirti negalima – įmonė motyvavo tuo, jog tam tikrose geležinkelio atkarpose nėra galimybės nustatyti visų pareiškėjų, įskaitant ir „Gargždų geležinkelį“, prašomų pajėgumų, nes jų paraiškos iš dalies konkuruoja.
Tų pačių metų rugsėjį LTSA paraiškos netenkino, o kai šį sprendimą „Gargždų geležinkelis“ apskundė Ryšių reguliavimo tarnybai, skundas 2020-ųjų vasarį pripažintas nepagrįstu ir atmestas. Įmonė ir šį sprendimą skundė, bet Vilniaus apygardos administracinio teismo sprendimu jis 2020-ųjų spalį atmestas. Dėl šio sprendimo bendrovė kreipėsi į LVAT.
85 proc. „Gargždų geležinkelio“ akcijų kontroliuoja Šveicarijos bendrovė „Hasenberg“, kuri priklauso I. Udovickio kontroliuojamai Latvijos „Fortis Asset Management“. I. Udovickis tiesiogiai valdo 6 proc. akcijų, likusias – dar penki fiziniai asmenys.