Teismas penktadienį atmetė ministerijos skundą ir konstatavo, kad nėra teisinio pagrindo panaikinti ar pakeisti tarybos nutarimą, penktadienį pranešė Konkurencijos taryba.
„Institucijos (Konkurencijos tarybos – BNS) nutarime išsamiai pateikta esamo teisinio reguliavimo sukuriama nelygiavertės ūkio subjektų padėties analizė, argumentuotas skirtingų konkurencijos sąlygų sukūrimas toje pačioje rinkoje veikiantiems ar siekiantiems veikti ūkio subjektams“, – penktadienį teismo sprendimą cituoja taryba.
Pasak Konkurencijos tarybos, ministerija baudą jau yra sumokėjusi.
Bauda ministerijai užpernai lapkritį skirta už tai, kad 2020 metais tuometinis ministras Jaroslavas Narkevičius patvirtino viešosios geležinkelio infrastruktūros naudojimo prioriteto taisykles, be kita ko, užkirtusias kelią Igorio Udovickio netiesiogiai valdomai bendrovei „Gargždų geležinkelis“ vežti krovinius per Lietuvą.
Konkurencijos taryba tyrimą pagal „Gargždų geležinkelio“ skundą pradėjo 2021 metų lapkritį įtarus, kad pajėgumų skyrimo taisyklės gali prieštarauti Konkurencijos įstatymui. Taisyklės taikomos, kai kelios įmonės pageidauja vežti krovinius geležinkeliu ir tam tikroje atkarpoje pritrūksta laisvų pajėgumų.
Pagal jas įmonė, pageidaujanti vežti krovinius perpildytame ruože, privalo iš anksto pateikti dokumentus ir pagrįsti, kad turi pakankamai riedmenų, darbuotojų bei krovinių.
Tarybos vertinimu, tokia tvarka privilegijavo „LTG Cargo“, nes ji galėjo pagrįsti, jog yra pasirengusi panaudoti prašomus pajėgumus. Tuo metu naujas vežėjas turi pateikti sutartis dėl krovinio vežimo, įsigyti riedmenis bei įdarbinti darbuotojus ir prisiimti finansinę riziką net nežinodamas, ar gaus prašomų pajėgumų.
Anot tarybos, Europos Komisijos stebėsena patvirtino, kad naujiems žaidėjams itin sudėtinga patekti į Lietuvos rinką, kur faktiškai veikia vienintelis vežėjas „LTG Cargo“.
Miniisterija pernai balandį pakeitė prioriteto taisykles skirstant pajėgumus perpildytoje geležinkelių infrastruktūros dalyje taip, kad jos neprieštarautų Konkurencijos įstatymui, tačiau paprašė teismo panaikinti dalį Konkurencijos tarybos nutarimo ir sumažinti baudą.
Tarybos vertinimu, pakeitus taisykles ir užmokesčio skaičiavimą turėtų būti išspręstos anksčiau institucijos nustatytos problemos.
Taryba skelbė, kad ES krovinių vežimo geležinkeliais sektorius 2007 metais buvo atvertas konkurencijai – 2016 metais visose ES šalyse, išskyrus Graikiją, Airiją, Lietuvą ir Liuksemburgą, veikė nauji operatoriai, konkuruojantys su jau įsitvirtinusiomis įmonėmis.
Teismo sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui (LVAT).