„Telia Lietuva“ žmogiškųjų išteklių vadovas: bananai penktadieniais darbuotojų motyvacijos nedidina

Konkurencija dėl paklausiausių specialistų Lietuvoje gana įtempta jau ne vienerius metus. Siekis pritraukti ir išlaikyti geriausius darbuotojus verčia įmones ieškoti efektyvių būdų išsiskirti ir motyvuoti. Geidžiamiausiu darbdaviu keletą metų iš eilės pripažįstamos telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ žmogiškųjų išteklių vadovas Ramūnas Bagdonas tiki tvarių sprendimų veiksmingumu. Vienas tokių – kaupimas darbuotojų ateičiai.
R. Bagdonas
R. Bagdonas / Partnerio nuotr.

Kaupimą siūlo visiems

„Apie kaupimą III pakopos pensijai pradėjome svarstyti prieš ketverius metus, matydami spartų paslaugų centrų kūrimąsi ir didėjančią įtampą darbo rinkoje. Reikėjo galvoti apie motyvavimo priemones, kurios padėtų išsiskirti ir pritraukti darbuotojų. Norėjosi tvaresnių sprendimų nei nemokami užkandžiai ar žaidimų stalai. Taip, tokie dalykai taip pat reikalingi, tačiau ilgalaikės vertės jie nesukuria. Norisi pasiūlyti darbuotojams prasmingesnius, į ateitį orientuotus dalykus“, – pasakoja R.Bagdonas.

Kaupiančių darbuotojų ateičiai darbdavių skaičius mūsų šalyje nuosekliai auga, tačiau 2015-aisiais šios iniciatyvos ėmusis bendrovė rinkoje buvo viena pirmųjų, ypač kalbant apie tokį didelį įtrauktų darbuotojų skaičių – „Telia Lietuva“ dirba beveik 2000 žmonių. Neretai ši papildoma vertė siūloma tik daliai darbuotojų, pavyzdžiui, vadovų komandai ar specialistams. Telekomunikacijų bendrovėje ši motyvavimo programa galioja visiems darbuotojams, įmonėje dirbantiems ne trumpiau kaip metus laiko.

„Visus darbuotojus įtraukėme vienu ypu ir vienodomis sąlygomis. Tai atspindi mūsų įmonės vertybes – tikime, kad visų darbuotojų indėlis yra vienodai svarbus. Tikimės, kad siūlydami ne tik atlyginimą, bet ir papildomą kaupimą ateičiai, sukuriame didesnę motyvaciją likti bendrovėje“, – kalba žmogiškųjų išteklių ekspertas.

Pašnekovas pastebi, kad kaupimas darbuotojo pensijai po truputį tampa rinkos praktika, tačiau kol kas tai daro toli gražu ne visos įmonės. „Sunku įsivaizduoti, kad socialiai atsakinga, tvarumą propaguojančia įmone gali tapti siūlydamas tik bananų penktadieniais. Tikrai nesvarstėme, ar pinigus investuoti į vienadienes pramogas, ar į kaupimą ateičiai. Nebuvo net tokios diskusijos“, – prisimena R.Bagdonas.

Investicijos į finansinį išprusimą

Didelis dėmesys buvo skirtas kaupimo būdui (trečios pakopos pensijų fondams ar investiciniam gyvybės draudimui) ir paslaugos teikėjui pasirinkti.

„Skelbėme konkursą, kurio metu vertinome specialistų, kurie dirba su investicijomis, kompetencijas, bendrovės patikimumą, taikomus mokesčius bei gebėjimą administruoti tokios apimties sutartį. Geriausiai mūsų iškeltus kriterijus atitiko SEB“, – apie partnerio pasirinkimą pasakoja bendrovės žmogiškųjų išteklių vadovas.

Jis atkreipia dėmesį, kad siekiant sklandaus kaupimo programos įgyvendinimo, būtina investuoti ir į darbuotojų edukavimą. „Ne kiekvienas darbuotojas turi finansinį išsilavinimą, tad parengiamajam darbui skyrėme daug laiko ir resursų. Pasitelkėme tiek savo kolegas, tiek SEB ekspertus. Aiškinome, kaip sistema veikia, kur galima investuoti, kokios grąžos tikėtis. Labai svarbu suvaldyti lūkesčius, kad žmonės neišsigąstų trumpalaikių rinkų svyravimų, vertintų ilgalaikę grąžą“, – pasakoja „Telia Lietuva“ atstovas.

Žmogiškųjų išteklių vadovas mato platesnę investicijos į darbuotojų finansinį raštingumą vertę: „Siekiame aiškiai parodyti, kad kaupimas senatvei – paties žmogaus atsakomybė. Vakarų Europos pavyzdžiai rodo, kad tik patys kaupdami galime užsitikrinti orią senatvę. Visose šalyse, kur sulaukę pensijos žmonės gali keliauti, o ne skaičiuoti, kiek centų piniginėje turiu, tokia gyvenimo kokybė yra užsitikrinta per kaupimą.

Norime, kad bendrovėje dirbtų sąmoningi, atsakomybę prisiimantys darbuotojai, kurie negyvena naivia iliuzija, kad kažkas jiems kažką duos. Smagu turėti tokius kolegas, kurie analizuoja ir priima racionalius sprendimus tiek savo asmeniniame gyvenime, tiek ir dirbdami su klientais, ieškodami jiems palankiausio sprendimo.“

Skatina darbuotojo indėlį

Papildomai kaupti savo pensijai bendrovė skatina ir pačius darbuotojus. Kiekvieną mėnesį į darbuotojo pensijų fondo sąskaitą pervedama konkreti suma, tačiau, jei žmogus prisideda ir savo asmeninėmis lėšomis, „Telia“ jo skiriamą suma padvigubina.

„Tai, jog eurų tenka išimti ir iš savo piniginės, skatina atsakomybę, norą įsigilinti, suprasti. Jei kažkas tik duoda, imama nesusimąstant, nesigilinant, juk nieko nekainuoja. Tad mūsų pasirinktas modelis skatina ir bendrą darbuotojų sąmoningumą, supratimą, kad mano ateitis yra mano rankose. Pastebime, kad įsigilinę žmonės ima kaupti netgi daugiau nei pagal įmokos atitikimo principą siūlo darbdavys. Jie supranta, kad taip gali užsitikrinti gausesnes pajamas senatvėje, juolab kad kaupimas skatinamas mokestinėmis lengvatomis“, – teigia R.Bagdonas.

Baigdamas pokalbį pašnekovas pastebi, kad darbuotojų lūkesčiai sparčiai kinta, žmonės darosi vis reiklesni, jiems svarbu bendrovės vertybės, tvarumas, socialinės atsakomybės veiklos. Pagal tai kompleksiškai konstruojami ir motyvaciniai paketai: bazinis ir kintamas atlygis, gyvybės draudimas, kaupimas pensijai, sveikatos draudimas, komfortiška darbo aplinka, galimybės tobulėti ir augti.

Užsiregistruokite į konsultaciją dėl lėšų kaupimo programos darbuotojams čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis