Tai nusprendė Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT), užrūstindama vienintelę tokį sertifikatą turinčią fiksuotojo ryšio operatorę – integruotų telekomunikacijų, informacinių technologijų ir televizijos paslaugų teikėją „Teo LT“, penktadienį tvirtina „Verslo žinios“.
Mažesni paslaugų teikėjai džiaugiasi, nes, anot jų, „Teo LT“ šiuo sertifikatu dažnai pasinaudodavo, kad pašalintų iš konkursų varžovus.
Laikinai einantis VPT direktoriaus pareigas Vaidotas Jakštas aiškina, jog tai padaryta siekiant užtikrinti didesnę konkurenciją ir efektyviau panaudoti lėšas, nes, nors įstatymas ir reikalauja, tačiau dauguma Lietuvos operatorių iki šiol nėra metrologiškai įteisinę savo telefoninių pokalbių laiko apskaitos sistemų, taigi neturi ir metrologinės patikros sertifikatų.
Iš fiksuoto ir mobilaus ryšio operatorių kol kas tai yra padaręs vienintelis „Teo LT“.
Pagal įstatymus, prašyti tokio sertifikato ar ne yra perkančiosios organizacijos reikalas. Visgi dalyje konkursų toks reikalavimas, pasak V.Jakšto, taikomas, tokiu atveju konkursą galėdavo laimėti tik vienas tiekėjas – „Teo LT“, visų kitų pasiūlymai būdavo atmetami – taigi susidarydavo sąlygos, kuomet „Teo LT“ gali siūlyti bet kokias kainas ir bet kokias sąlygas.
„Kadangi dauguma operatorių teigė nespėję metrologiškai įteisinti savo sistemų, nusprendėme duoti jiems tam tikrą laikotarpį, per kurį jie galėtų tai padaryti, ir rekomendavome konkursuose tą laikotarpį šių sertifikatų neprašyti. Per šį laikotarpį operatoriai yra pažadėję metrologiškai įteisinti savo apskaitos sistemas“, – sako V.Jakštas.
Valstybinės metrologijos tarnybos duomenimis, šiuo metu savo pokalbių laiko apskaitos sistemų metrologinio įteisinimo procedūras jau yra pradėję 6 fiksuotojo ir mobilaus ryšio operatoriai.
„Teo LT“ atstovas Antanas Bubnelis piktinasi, jog toks VPT žingsnis iškraipo konkurenciją, ir ragina nepaisyti Lietuvoje galiojančių teisės aktų, pagal kuriuos visi be išimčių telekomunikacijų tiekėjai privalo turėti pokalbių laiko metrologinės patikros sistemas, užtikrinančias, kad skambučiai būtų apskaitomi korektiškai, o klientams pateikiama tiksli informacija apie pokalbių trukmę.
Pasak jo, šie reikalavimai galioja jau 10 metų, taigi laiko susitvarkyti visi operatoriai turėjo pakankamai.
Operatoriaus „CSC Telecom“ vadovas Maksimas Staškūnas sako, kad VPT rekomendacijos paskelbimo „Teo LT“ turėjo daugiau galimybių manipuliuoti valstybinėmis įstaigomis grasindamas joms teismais, jei šios pasirinks tiekėją, neturintį minėto sertifikato.