„Šių metų kalėdiniai „The Body Shop“ advento kalendoriai simbolizuoja gerumą ir nesavanaudišką meilę, kurią kitiems dovanoja milijonai savanorių, slaugytojų ir globėjų visame pasaulyje. Šie žmonės rūpinasi tais, kurie negali visapusiškai savimi pasirūpinti: senoliais, ligotais asmenimis, neįgaliaisiais ar sudėtingomis sąlygomis gyvenančiais žmonėmis. Pagalba, kurią teikia savanoriai ir globėjai, yra nepamainoma – ji ypatingai svarbi pandemijos metu“, – skelbiama prekybininkės internetiniame puslapyje.
Tačiau dėl tokio pareiškimo socialiniuose tinkluose užvirė diskusijos. Startuolio „Stebby“ vadovas Kęstutis Mackelis „LinkedIn“ socialiniame tinkle tokią „The Body Shop“ pasirinktą strategiją pavadino smegenų plovimu. Jam užkliuvo tai, jog nuo 139 eurų, kiek kainuoja brangiausias advento kalendorius, socialiniam partneriui bus pervesta tik 2 centai.
„Dėl mastelio – 2 centai nuo 139 Eur yra 0.0144%. Jeigu vidutinis vilnietis su 1000 Eur alga skirtų tiek pat – tai būtų 14 centų“, – stebėjosi jis.
K.Mackelio teigimu, pastaruoju metu populiarėja „social washing“ taktika.
„Tai praktika, kai prisidengiama ekologiškais, tvariais ar socialiai atsakingais veiksmais dėl akių, norint sukelti įspūdį, kad esi riteris ant balto žirgo. O iš tiesų – nei tu pasaulį gelbėti nori, nei tu vargšams padėti skubi. Tiesiog nori užkalti pinigų, o socialiai atsakingas įvaizdis padeda“, – aiškino jis.
K.Mackeliui labiausiai užkliuvo tai, jog, anot jo, labdara yra pasitelkiama kaip rinkodaros būdas.
„Specialiai samdai influencerius ir garsiai rėki apie labdaringą kalendorių (žiūrėt nuotraukas) – tai yra grynų gryniausias social washing'as ir bullshit bingo“, – įsitikinęs jis.
Visą įrašą skaitykite čia.
Kritikuojantiems siūlo prisidėti patiems
Tuo tarpu „The Body Shop“ Lietuvos regiono vadovės Skaistės Tarvydienės teigimu, parama kalėdiniu laikotarpiu nuo „The Body Shop“ įsigytų produktų tam tikroms organizacijoms skiriama kiekvienais metais visame pasaulyje. Be to, anot jos, „LinkedIn“ paskyroje pasirodęs komentaras ir jame išsakyta autoriaus pozicija be platesnio konteksto akcentuoja vieną brangiausią prekę – advento kalendorių.
„Tuo tarpu šių metų mūsų socialiniam partneriui Lietuvoje – „Ne apie mane“ mes skiriame 2 ct nuo kiekvieno apsipirkimo, nesvarbu ar jis 2 Eur vertės, ar 139 Eur kaip šiuo atveju kalendorius, visu šventiniu, t. y. lapkričio–gruodžio laikotarpiu“, – teigė ji.
S.Tarvydienės teigimu, ši akcija yra dalis įmonės paramos pasirinktam socialiniam partneriui. Kartu prekybos vietose minėtu laikotarpiu papildomai ketinama rinkti pinigus aukų dėžutėse. Taip pat planuojama skirti paramą šios organizacijos globojamoms šeimoms produkcija (~1500 Eur). Ji žada, kad bus parduodami ir specialūs kūno sviestų rinkiniai, už kurių pardavimus visos pajamos bus pervestos socialiniam partneriui (tai sudarys 2000 Eur).
„Tad per šiuos ateinančius du mėnesius planuojame surinkti apie 3500 Eur pinigais ir padovanoti 1500 Eur vertės produktų. Suprantame, kad ši suma nėra stulbinanti, tačiau mūsų socialiniam partneriui ji yra reikšminga. Ir tai jokia reklama ar minėtasis „social wash“, tiesiog veiksmas, kurį privalo daryti visos įmonės. Visų metų eigoje remiame produktais smulkias organizacijas ir inicijuojame paramos ir kitas socialinės iniciatyvos kampanijas.
Tiems, kuriems mūsų parama atrodo nepagrįstai maža, labai kviečiame prisidėti ir skirti paramą mūsų socialiniams partneriams savarankiškai“, – atkirto ji.