Turizmo atstovai baiminasi poilsiautojų reakcijos dėl duomenų rinkimo: iššūkių kelia ir darbuotojų apmokymas

Jau po mažiau nei poros savaičių, nuo sausio 1 d., visiems Lietuvos apgyvendinimo paslaugų teikėjams įsigalioja nauja prievolė. Viešbučių, svečių namų, sanatorijų, kempingų ir netgi privačių apgyvendinimo paslaugų teikėjai kartą per 24 val. Nacionalinėje turizmo informacinėje sistemoje (NTIS) privalės teikti svečių registracijos duomenis.
Viešbutis
Viešbutis / 123RF.com nuotr.

Žadama, kad nauja sistema paskatins turizmo verslus diegti naujus skaitmeninius sprendimus, leis stebėti turizmo statistiką realiuoju laiku, prisidės prie sektoriaus skaidrumo ir visuomenės saugumo.

Turizmo verslų atstovai teigia, kad nors teikti duomenis jau yra pasiruošę, iššūkių kelia galima svečių reakcija ir darbuotojų apmokymas.

Didžiausias iššūkis – suvaldyti svečių reakcijas

Ingrida Valaitienė, viešbučio „Grand Baltic Dunes“ direktorė pasakoja, kad ruoštis NTIS teikti poilsiautojų duomenis pradėjo jau senokai – tam integravo automatinį sprendimą.

„Apskritai naujai sistemai jau esame pasiruošę. Sužinoję apie būsimą prievolę, ieškojome sprendimo duomenims perduoti ir integravome programinę įrangą, kuri statistiką automatiškai perduoda į NTIS sistemą. Tikiu, kad tiems verslams, kurie duomenis planuoja suvedinėti rankiniu būdu, iššūkių kils daugiau. O mums liko pasidaryti paskutinius namų darbus – apmokyti darbuotojus, suformuoti jiems naują įprotį. Visgi, didžiausią iššūkį šiuo metu kelia tai, kaip šią naujovę sutiks mūsų svečiai“, – sako ji.

Jos teigimu, poilsiautojai įprastai nemėgsta gaišti laiko pildyti įvairias formas viešbučiuose, be to, pastebima, kad jie tampa vis jautresni asmens duomenų klausimams.

„Labai nesinorėtų, kad ši prievolė būtų neigiamai sutikta svečių, nesukeltų neigiamų jų reakcijų. Manau, tam svarbiausia, kad visos apgyvendinimo įstaigos sąžiningai laikytųsi reikalavimo rinkti duomenis. Tuomet ir svečiams taptų įprasta, apsistojus viešbučiuose, apartamentuose ar kaimo turizmo sodybose, pasidalinti reikiamais duomenimis“, – teigia I.Valaitienė.

Jai pritaria ir trumpalaikės nuomos administravimo platformos „Cohost“ pardavimų ir skaitmeninės komunikacijos vadovė Dovilė Lapinskienė. Ji pasakoja, kad nors dar turi neatsakytų klausimų, pavyzdžiui, kaip užtikrinti, kad visi svečiai, kurie išnuomotame būste registruojasi savarankiškai, užpildytų reikiamus duomenis, daugiausiai nerimo kelia būsimos svečių reakcijos.

„Neabejojame, kad svečiams kils klausimų, kodėl reikia pateikti tiek duomenų, kam jie bus naudojami. Ir tai yra natūralu – prie naujovių reikia priprasti. Manau, kad dabar ypač svarbi komunikacija plačiajai visuomenei – reikia paaiškinti, kad duomenys renkami ne be reikalo, kad jie bus naudojami ne tik statistiniais tikslais, bet ir siekiant didesnio sektoriaus skaidrumo ir visuomenės saugumo“, – sako ji.

Mato naudą ir verslui

Apskritai abi pašnekovės būsimą pokytį vertina teigiamai ir netgi įžvelgia naudos savo verslams.

„Iki šiol galiojo reikalavimas į duomenų bazę suvesti tik vieno svečio, kuris užsakinėja kambarį, duomenis. Nuo sausio turėsime supildyti visų kambaryje apsistojančių gyventojų duomenis. Vadinasi, turėsime daugiau ir išsamesnės statistikos, galėsime ją analizuoti įvairiais pjūviais ir daryti tikslesnes išvadas“, – teigia I.Valaitienė.

Panašiai sistemą vertina ir D.Lapinskienė. Jos teigimu, vienas didžiausių privalumų, kad nuasmeninti duomenys bus prieinami ir turizmo verslams.

„Neseniai patys ieškojome tam tikros turizmo statistikos, tačiau susidūrėme su keliais iššūkiais. Viena vertus, pasiekiami duomenys ne visada atitinka realybę – tokie rodikliai kaip apsigyvenusių asmenų ar nakvynių skaičius kartais kelia abejonių dėl jų tikslumo. Kita vertus, duomenys dažniausiai pateikiami valstybiniu ar regioniniu mastu, tačiau labai trūksta savivaldybių lygmens detalesnės statistikos, kuri galėtų padėti suprasti situaciją konkrečiose vietovėse. Dėl panašių kylančių apribojimų tampa sudėtinga daryti kokybiškas įžvalgas“, – svarsto ji.

Ji tikisi, kad planuojama bendra duomenų kaupimo sistema bus ne tik lengvai prieinama visiems turizmo atstovams, bet ir užtikrins tikslius, skaidrius bei segmentuotus duomenis. Tokia sistema, D.Lapinskienės teigimu, galėtų reikšmingai pagerinti turizmo sektoriaus analizę, skaidrumą ir vystymosi planavimą.

Galimybė pereiti nuo „popieriaus ir rašiklio“ prie skaitmeninių sprendimų

Tuo metu programinės įrangos „SabeeApp“, automatiškai teikiančios svečių duomenis NTIS, verslo plėtros vadovė Ilona Žilinskytė priduria, kad nors dauguma turizmo verslų, ypač mažesnių, į naują prievolę vis dar reaguoja skeptiškai, tai – galimybė Lietuvos bendrovėms iškeisti „popierių ir rašiklį“ į skaitmeninius sprendimus.

„Duomenų kaupimas ir analizė tiek valstybėms, tiek patiems verslams yra labai naudingas, nes leidžia priimti duomenimis pagrįstus sprendimus, identifikuoti tendencijas, geriau prognozuoti turistų srautus ir netgi didinti pardavimus“, – sako ji.

I.Žilinskytė pabrėžia, kad pereinamuoju turizmo informacinės sistemos įdiegimo laikotarpiu itin svarbi aiški komunikacija.

„Pokyčiai įprastai visiems sukelia nerimo, ypač tokioje jautrioje srityje kaip asmens duomenų rinkimas. Tačiau, edukuodami tiek verslus, tiek svečius apie šių pokyčių naudą, galime iš to laimėti visi. Sakyčiau, kad ši iniciatyva nėra vien tik teisinių reikalavimų įvykdymas. Remdamasi kitų Europos šalių patirtimi, manau, kad tai – galimybė nustatyti naujus skaidrumo ir konkurencingumo standartus Lietuvos turizmo sektoriuje“, – apibendrina ji.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis