04 16 /18:11

TVF pagerinio pasaulio ekonomikos augimo šiemet prognozę iki 3,2 proc.

patikslinta ketvirtoji pastraipa – ankstesnė prognozė Japonijai
BNS nuotr.
BNS nuotr.

Tarptautinis valiutos fondas (TVF) antradienį pagerino pasaulio ekonomikos augimo 2024-aisiais prognozę iki 3,2 proc. nuo 3,1 proc., kuri buvo skelbta sausio pabaigoje.

Prognozė 2025 metams liko nepakeista – plėtra 3,2 procento.

JAV ekonomikos augimo šiemet prognozė kilstelėta nuo 2,1 proc. iki 2,7 proc., Kinijos – liko nepakeista – 4,6 proc., euro zonos – sumažinta nuo 0,9 proc. iki 0,8 proc., o vien tik Vokietijos – nuo 0,5 proc. iki 0,2 proc., Prancūzijos – nuo 1,0 proc. iki 0,7 procento. Augimo prognozė Jungtinės Karalystės ekonomikai apkarpyta nuo 0,6 proc. iki 0,5 proc., Japonijos – nepakeista – 0,9 procento.

TVF naujaisiais vertinimais, kitąmet JAV bendrasis vidaus produktas didės 1,9 proc. (ankstesnė prognozė – 1,7 proc.), Kinijos – 4,1 proc. (4,1 proc.), euro zonos – 1,5 proc. (1,7 proc.), Vokietijos – 1,3 proc. (1,6 proc.), Prancūzijos – 1,4 proc. (1,7 proc.), JK – 1,5 proc. (1,6 proc.), Japonijos – 1,0 proc. (0,8 proc.).

Pasaulinės infliacijos šiemet ir kitąmet prognozės padidintos 0,1 procentinio punkto iki atitinkamai 5,9 proc. ir 4,5 procento. TVF paliko galioti vidutinio vartojimo kainų augimo išsivysčiusiose ekonomikose prognozes – atitinkamai 2,6 proc. ir 2,0 proc., o besiformuojančių rinkų ir besivystančių ekonomikų šalyse – padidino 0,2 procentinio punkto iki atitinkamai 8,1 proc. ir 6,2 procento.

Tarptautinės prekybos augimo 2024 ir 2025 metais prognozės pablogintos 0,3 procentinio punkto iki atitinkamai 3,0 proc. ir 3,3 procento.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis