TVF prognozuoja artėjantį infliacijos piką

Dabartinis įvairiose pasaulio šalyse fiksuojamas infliacijos šuolis pasieks piką per ateinančius mėnesius ir stabilizuosis iki kitų metų vidurio, trečiadienį paskelbė savo prognozę Tarptautinis valiutos fondas (TVF).
Tarptautinis valiutos fondas
Tarptautinis valiutos fondas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

„Bendra infliacija pasieks aukščiausią lygį paskutiniaisiais 2021 metais mėnesiais, o iki 2022 metų vidurio, tikimasi, infliacija atitiks iki pandemijos buvusį lygį tiek išsivysčiusiose ekonomikose, tiek besivystančių rinkų šalių grupėje, nors vartotojų kainų augimo rizika išlieka“, – pareiškė TVF savo naujausioje pasaulio ekonomikos augimo perspektyvų apžvalgoje.

Visa ataskaita bus paskelbta kitą antradienį.

Kainos visame pasaulyje augo visus šiuos metus, pasaulinei ekonomikai atsigaunant nuo COVID-19 pandemijos sukeltos krizės.

Savo naujausioje prognozėje TVF atkreipė dėmesį į prekių trūkumą, tiekimo grandinių trikdžius ir ekonominės veiklos atnaujinimą.

Pasak TVF, turtingose šalyse „bendra infliacija pasieks piką paskutiniaisiais 2021 metų mėnesiais, o iki 2022 metų vidurio sumažės iki maždaug 2 procentų“.

Besiformuojančiose ir besivystančių ekonomikų šalyse infliacija sumažės nuo aukščiausio 6,8 proc. lygio iki 4 procentų.

Visgi TVF perspėjo dėl įvairių veiksnių įtakos jo prognozėms ir teigė, kad vyriausybės turėtų būti pasirengusios „tobulai infliacijos rizikų audrai, kuri gali būti gana palanki, vertinant atskirai, tačiau kuri tam tikromis aplinkybėmis gali lemti žymiai didesnę infliaciją nei prognozuota“.

Antradienio pasakytoje kalboje TVF generalinė direktorė Kristalina Georgieva infliaciją įvardijo kaip kliūtį pasauliniam atsigavimui po COVID-19 sukelto nuosmukio, dėl kurio TVF „šiek tiek“ sumažino šių metų augimo prognozę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų