TVF vadovė perspėja: ekonominės rizikos materializuojasi, augimas lėtėja

Pastaraisiais metais nuolat skambinusi pavojaus varpais dėl rizikų pasaulio ekonomikai, Tarptautinio valiutos fondo (TVF) vadovė Christine Lagarde pirmadienį sakė, kad šios rizikos jau pradėjo materializuotis, o augimas – lėtėti.
Christine Lagarde
Christine Lagarde / „Scanpix“/AP nuotr.

C.Lagarde tvirtina, kad išaugę prekybos barjerai „kenkia ne tik pačiai prekybai, bet taip pat investicijoms bei gamybai, nes nežinomybė toliau auga“.

Savo kalboje TVF vadovė taip pat užsiminė, kad Fondas kitą savaitę pablogins pasaulio ekonomikos augimo prognozes bei paragino valstybes spręsti savo nesutarimus. Anot jos, dėl valstybių nesugebėjimo susitarti kentės tik jos pačios.

„Statymai yra aukšti dėl pasaulinių vertės grandinių trūkimo, kuris gali turėti didžiulę įtaką daugybei šalių, įskaitant išsivysčiusias ekonomikas“, – perspėjo C.Lagarde, pridūrusi, kad pasaulio lyderiai turėtų ieškoti priemonių sutvarkyti pasaulio prekybos sistemą, užuot ją griovus.

„Istorija mums rodo, kad nors idėja plaukti vienam gali atrodyti patraukliai, šalys turi atsisakyti visiško savarankiškumo idėjos – nes, kaip mums sako graikų mitai, tai priveda prie laivo avarijos. Mano pagrindinis pranešimas šiandien yra tai, kad mes privalome valdyti rizikas, imtis reformų bei atnaujinti daugiašalę sistemą“, – tęsė TVF vadovė.

TVF kitą savaitę išleis Pasaulio ekonomikos perspektyvų ataskaitą, kurioje bus atnaujintos paskutinį kartą liepos mėnesį skelbtos projekcijos. Jose buvo prognozuojama, kad pasaulio ekonomika šiais ir kitais metais augs po 3,9 procento.

Tačiau C.Lagarde leidžia suprasti, kad prognozės bus pablogintos.

„Perspektyvos dabar yra mažiau šviesios, kaip jūs ir pamatysite iš mūsų atnaujintų prognozių kitą savaitę“, – pripažino ji.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis