TVF: valstybių skola 2020-aisiais išaugo iki beveik 98 proc. BVP

Tarptautinio valiutos fondo (TVF) skaičiavimais, valstybių skola 2020-ųjų pabaigoje pasiekė 89,6 trln. JAV dolerių, o jos ir per metus sukuriamo bendrojo vidaus produkto (BVP) santykis išaugo nuo 83,5 proc. iki 97,6 procento.
Tarptautinis valiutos fondas (TVF)
Tarptautinis valiutos fondas (TVF) / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

TVF prognozuoja, jog šiemet, užsitęsusios koronaviruso pandemijos sąlygomis, šis santykis ūgtels iki 99,5 procento.

„Globalios 14 trln. JAV dolerių vertės valstybių išlaidos padeda išsaugoti gyvybes ir pragyvenimo šaltinius, sušvelninti pandemijos poveikį gamybai ir vartojimui. Kartu su ekonomikos nuosmukiu, dėl kurio nyksta pajamos, ši parama didina valstybės skolas ir skyles ižduose“ – teigiama fondo apžvalgoje.

TVF pažymi, jog kritiškai svarbu subalansuoti paramą vartojimui trumpalaikėje perspektyvoje, siekiant ekonominio atsigavimo ir stabilumo vidutinės trukmės perspektyvoje.

Ypač reikšmingas valstybės skolos augimas pernai užfiksuotas išsivysčiusiose šalyse, kurios gali pritraukti lėšų už mažas palūkanas. Šių valstybių grupės skola per praėjusius metus išaugo nuo 105 proc. iki 123 proc. BVP, o šiemet gali padidėti iki 125 proc. BVP.

TVF tikisi, kad daugumos valstybių iždų deficitai 2021 metais sunyks dėl labai tikėtino įplaukų padidėjimo ir išlaidų sumažėjimo, įsibėgėjus masiniams vakcinavimui bei atsisakius griežtų užkrato plitimą ribojančių priemonių.

„Tačiau bei papildomos fiskalinės paramos, išskyrus priemones, įtrauktas į 2021-ųjų biudžetų planus, mažesni šių metų biudžetai gali sulėtinti ekonomikos atsigavimą, kurio sparta ir apimtys tebėra sunkiai prognozuojami. Išaugę įsiskolinimai, valiutų stabilumo, reitingų mažinimo bei rinkų neigiamų reakcijų grėsmės skatins besivystančias ekonomikas sugriežtinti fiskalinę politiką“, – teigiama TVF apžvalgoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis