Tyrimas: 8 iš 10 gyventojų ir po pandemijos dirbs, pirks, maitinsis, bendraus kitaip

Nuo ketvirtadienio Lietuvoje atšaukiamas karantinas, trukęs 8 mėnesius. Ilgą laiką buvę ribojimai ir gyventojų atsargumas pakeitė kasdienius įpročius, kai kuriuos – negrįžtamai. Labiausiai pandemija paveikė naudojimosi elektroninėmis paslaugomis, maisto ruošimo ir rūpinimosi sveikata įpročius, rodo elektroninės maisto ir kasdienių prekių parduotuvės „Barbora“ inicijuota apklausa. Be to, po pandemijos didžiųjų miestų gyventojai ketina ir toliau bent dalį laiko dirbti nuotoliniu būdu, dažniau maistą pirkti internetu ar sportuoti namuose, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Elektroninė parduotuvė
Elektroninė parduotuvė / 123RF.com nuotr.

Kad pandemija kasdienių įpročių nepakeitė ar jie planuoja grįžti prie senųjų nurodė mažiau nei penktadalis apklaustųjų – 18 proc.

Labiausiai pandemija ir karantinas pakeitė gyventojų požiūrį į įvairias elektronines paslaugas. 4 iš 10 ir po pandemijos ketina e.paslaugomis naudotis dažniau nei tą darė iki COVID-19 pandemijos. Kavinių ir restoranų uždarymas karantino metu neišvengiamai paskatino gyventojus daugiau gaminti namuose. 35 proc. jų šio įpročio neketina atsisakyti ir pasibaigus visiems ribojimams – naminis maistas tapo jų neatsiejama mitybos dalimi. Panašus skaičius apklaustųjų (33 proc.) nurodo po pandemijos skirsiantys didesnį dėmesį savo sveikatai nei tą darė anksčiau. Daugiausiai taip atsakiusiųjų 45-54 m. amžiaus grupėje.

Pastebima, kad tyrimo rezultatus patvirtina ir realus pirkėjų elgesys. Nepaisant laisvėjančių ribojimų ir sparčiai mažėjančio COVID-19 atvejų skaičiaus, maistą e.parduotuvėje šiuo metu perka pustrečio karto daugiau gyventojų nei iki pandemijos ir kone dukart daugiau nei praėjusią vasarą – po pirmojo karantino.

Į ofisą ir sporto klubą grįš ne visi

Apklausa taip pat parodė, kad apie trečdalis gyventojų neplanuoja pilnai grįžti į biurus. Po pandemijos jie ketina derinti darbą biure su nuotoliniu darbu. Daugiausiai gyventojų, norinčių likti prie mišraus darbo, yra tarp jaunų dirbančiųjų – 25-34 m. amžiaus grupėje.

26 proc. respondentų po pandemijos ketina tęsti savarankišką sportą namuose arba gamtoje, o 23 proc. sako, kad darbinius susitikimus dažniau darys virtualius.

123RF.com nuotr./Biuras
123RF.com nuotr./Biuras

Gera žinia Lietuvos oro uostams ir aviakompanijos: bene mažiausiai pasikeitė lietuvių darbinių kelionių planai. „Barboros“ apklausa rodo, kad tik 1 iš 10 respondentų po pandemijos ketina ir toliau į užsienį darbo reikalais keliauti rečiau nei iki pandemijos.

E.parduotuvės inicijuotą apklausą šių metų pavasarį atliko KOG institutas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų