Tyrimas atskleidė: darbo rinkoje juntamas didžiausias talentų trūkumas per paskutinius 16 metų

Net trims iš keturių apklaustų įmonių šiuo metu trūksta darbuotojų, rodo „ManpowerGroup“ tarptautinis tyrimas. HR specialistai teigia, kad nors viso pasaulio darbdaviai skelbia apie įmonių atsigavimą ir siūlo dar platesnes įdarbinimo perspektyvas, verslai susiduria su didžiausiu darbuotojų stygiumi per paskutinius 16 metų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / 123RF.com nuotr.

„Talentų trūkumas juntamas kone visose srityse – nuo statybos, gamybos sektoriaus iki restoranų verslų ar švietimo, nuo IT specialistų iki finansininkų. Visose šiose srityse fiksuojamas aukštesnis nei 70 proc. darbuotojų trūkumas. Tai rekordiniai skaičiai ir jie atsiranda dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, dar vis juntamas spartaus atsigavimo po pandemijos lygis. Daugumoje šalių likę tik minimalūs apribojimai, kurie paskatino verslus pilnai vykdyti veiklą bei didinti turimas komandas. Turime išaugusį darbo vietų skaičių, tačiau nepamirškime, jog ne tik vasarą pritraukti darbuotojus yra didelis iššūkis, bet ir žmonės vis atsargiau žiūri į darbovietės keitimą“, – teigia personalo sprendimų įmonės „Manpower“ padalinio Lietuvoje vadovė Živilė Švežauskienė.

Tyrimas atskleidė, jog darbuotojų stygius siekia net 72 proc. statybos, 76 proc. IT ir technologijų, 75 proc. didmeninės ir mažmeninės prekybos, 76 proc. gamybos, 74 proc. restoranų, viešbučių sektoriuose. Taip pat, 76 proc. švietimo, sveikatos ir socialinio darbo, 75 proc. bankininkystės, finansų organizacijose.

Labiausiai pasigendama minkštųjų įgūdžių

Jei anksčiau ieškant talentų daugiausiai dėmesio buvo skiriama profesiniams ir techniniams gebėjimams, tiesiogiai susijusiais su darbuotojų pareigomis, šiuo metu situacija keičiasi. Pasak Ž.Švežauskienės, kone kiekviename sektoriuje pastebima rekordiškai aukšta minkštųjų įgūdžių paklausa.

„Pastebime, kad įmonės vis dažniau ieško darbuotojų, kurie turi minkštuosius įgūdžius. Taip yra todėl, kad mokomės iš pandemijos paskatintų kitokių poreikių. Darbdaviai nori būti tikri, jog darbuotojai gebės dirbti savarankiškai, bus lankstūs, atsakingi, nebijos prisiimti papildomų atsakomybių. Lankstumas tapo neatsiejama šių dienų dalimi, nebegalime ignoruoti šio fakto“, – tikina Ž.Švežauskienė.

Anot jos, labiausiai darbdaviai pasigenda patikimumo, drausmės, atsparumo, prisitaikymo, strateginio ir kritinio mąstymo, problemų sprendimo, kūrybiškumo, originalumo ir analizavimo gebėjimų.

Privaloma naudų paketų peržiūra

„Manpower“ padalinio Lietuvoje vadovė įsitikinusi, jog norint išlaikyti bei pritraukti darbuotojus, vadovai turės atsižvelgti, peržiūrėti bei pakoreguoti papildomų naudų paketus.

„Didėja ne tik darbdavių reikalavimai darbuotojams, bet ir atvirkščiai – darbuotojai drąsiai išreiškia savo poreikius darbo vietai. Galimybė dirbti hibridiniu būdu – nebe privalumas, o būtinybė. Todėl įmonės yra priverstos galvoti apie naujus naudų paketus, kurie leistų rinkoje konkuruoti dėl trūkstamų talentų. Darbdavys, kuris galės pasiūlyti geriausią naudų paketą turės didžiausią tikimybę pritraukti naujų talentų ir juos ilgiau išlaikyti darbovietėje“, – įsitikinusi Ž.Švežauskienė.

Ji ragina į naudų paketus žvelgti kūrybiškai. Juk ne visada darbuotojui užtenka duoti kelias laisvas dienas.

„Naudų paketus geriausia būtų suskirstyti į individualius bei komandinius. Individualūs, pagal asmeninius poreikius parinkti, ar pačių darbuotojų išsirinkti naudų paketai, ženkliai padidina darbuotojų pasitenkinimą ir motyvaciją. Tačiau reikėtų nepamiršti ir toliau sudaryti sąlygas bendradarbiavimui bei komandiškumo stiprinimui“, – svarsto Ž.Švežauskienė.

Daugiau apie „ManpowerGroup“ tyrimo rezultatus skaitykite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis