Tad kaip kinta vartotojų elgsena ir ko nori šiuolaikinis pirkėjas?
„Apsipirkimo modelis Lietuvoje keičiasi, – pastebi „Kantar“ media projektų vadovė Emilija Mirinavičė. – Pastaraisiais metais sparčiai auga reguliarių e.pirkėjų skaičius. Paklausus, kiek dažnai per paskutinius metus pirko internetu, šiandien taip bent kartą per mėnesį apsiperka 71 proc. gyventojų, o tai yra 20 proc. punktų daugiau nei 2020 m.
Jaunesnės kartos – „Gen Z“ (16-24 m.) – 82 proc. ir „Millennials“ (35-44 m.) – 71 proc. atstovai, bei didžiųjų miestų gyventojai (74 proc.) yra pagrindiniai e.prekybos vartotojai. Nepaisant to, stebina tai, kad kartą per mėnesį mažų miestelių gyventojai internetu apsiperka dažniau (50 proc.) nei didžiųjų miestų gyventojai, kurie tokiu dažnumu perka tik 45 proc.
Tai parodo, kad e.prekyba tampa neatsiejama lietuvių kasdienybe, o skaitmeniniai įpročiai keičiasi net regionuose.“
Ką renkasi? Internetinės parduotuvės prieš fizines
„Kantar“ duomenimis, drabužiai – dažniausias 2024 m. pirkinys internete, taip teigia beveik pusė (48 proc.) apklaustųjų. Per ketverius metus e.pirkėjų skaičius išaugo dvigubai, o šis sektorius mėgstamiausias moterų tarpe (55 proc.).
Žymus augimas (16 proc. punktų) fiksuojamas ir buitinės technikos, elektronikos srityje – skaitmeninę erdvę renkasi daugiau nei trečdalis gyventojų (41 proc.), ypač vyrai (46 proc.). Panašus skaičius (41 proc.) matomas ir avalynės sektoriuje, kur pirkėjų srautas išaugo net 25 proc. punktais.
„Nors mados, grožio ir technologijų segmentas internete vystėsi sparčiausiai, – atkreipia dėmesį E.Mirinavičė, – stebima, kad dauguma pirkėjų prioritetą vis dar teikia fizinėms parduotuvėms, o ypač renkantis maisto produktus, higienos priemones ar buitinę chemiją.“
Vartotojų lūkesčiai – sėkmės garantas
„Paklausus gyventojų apie paskutinį apsilankymą e.parduotuvėse, daugiau nei trečdalis (39 proc.) atsako pirkęs internetu pastarąją savaitę, o šis rodiklis per ketverius metus išaugo net 10 proc. punktų. – teigia E.Mirinavičė. – Įdomu, jog šis atsakymas buvo populiariausias visose amžiaus grupėsė, tad verslai pasitelkę e.prekybą turi galimybę pritraukti įvairaus proflio vartotojus.
Visgi tyrimas atskleidė, kad daugiau nei trečdalis (39 proc.) e.parduotuvėse bent kartą per savaitę lygina kainas, o panašus skaičius (38 proc.) naršo, bet nieko neperka, – pažymi „Kantar“ media projektų vadovė. – Tai gali reikšti, kad nors pirkėjai ir stebi naujienas, lygina kainas, tačiau jiems dar trūksta pasitikėjimo.
Patraukli produktų pateikimo strategija, aiškesnė informacija apie kainas, o taip pat personalizuotos rinkodaros priemonės gali tapti sprendimu, leidžiančiu paversti naršytojus lojalių klientų auditorija.“