Kaip pastebima, įmonės komunikuodamos gero darbdavio temomis, daugeliu atvejų atsižvelgia į tai, ko trokšta darbuotojai motyvacijos srityje – komunikuojamų naudų sąrašas žiniasklaidoje didžiąja dalimi sutampa su darbuotojų lūkesčių sąrašu. Tiesa, nebūtinai tokiu pat eiliškumu ar proporcijomis, rodo Darbdavių reputacijos žiniasklaidoje tyrimas.
„Kaip matome iš tyrimo, šiemet gero darbdavio ir motyvacinių priemonių komunikacija suintensyvėjo pusantro karto: jeigu pernai turėjome per keturis šimtus publikacijų darbdavio reputacijos tema per metus, tai šiemet – beveik tris šimtus turime jau per pusmetį; antrasis, pusmetis, panašu, taip pat nebus ramesnis. Tai skatina rinkoje juntamas darbuotojų stygius ir kova dėl talentų bei suaktyvėję kai kurių sektorių flagmanai“, – sakė Linas Spėčius, „Kantar“ komunikacinės analizės vadovas.
Aktyvumą kaitina darbuotojų stygius
Jo kolegė Jurgita Račkytė-Vilimė, „Kantar“ rinkos tyrimų ir įžvalgų vadovė, antrina, kad gero darbdavio tematikos aktyvumą itin kaitina darbuotojų stoka.
„Vien Užimtumo tarnyboje yra registruota per 66 tūkst. laisvų darbo vietų, o čia dar gali nepatekti tos pozicijos, kurioms įprastai pasitelkiami talentų medžiotojai. Tad natūraliai į kovos dėl darbuotojų arsenalą vis aktyviau traukiama ir komunikacija, joje darbdaviai vis dažniau kalba ir apie tai, ko tikisi ir ieško darbuotojai: visokeriopas lankstumas, sveikatos ir gyvybės draudimas, įtraukiantys ir grįžtamąjį ryšį teikiantys vadovai. Vis dėlto, kaip matome iš darbuotojų įsitraukimo tyrimo, tarp darbuotojų motyvacijos lūkesčių bei realybės būna ir nemenkas atotrūkis“, – sako J.Račkytė-Vilimė.
Iš dešimtuko labiausiai komunikuotų motyvacinių priemonių, šešios patenka ir į darbuotojų prioritetų dešimtuką.
Motyvacines priemones diktuoja aktualijos
Šiemet į komunikuojamų motyvacinių priemonių topą pateko dvi naujos – motyvacija įmonės akcijomis ir psichinės sveikatos iniciatyvos.
„Pastarieji du dalykai buvo nulemti aktualijų. Pirmąją priemonę itin aktyviai komunikavo energetikos įmonės, ruošdamosis sektoriaus liberalizavimui ir siekdamos pritraukti talentų, taip pat bankų ir finansų sektorius. Antrasis dalykas, susijęs su psichine sveikata, daugiausia buvo padiktuotas pandemijos pasekmių, įmonėms ėmus ieškoti pagalbos darbuotojams susidorojant su padidėjusiu streso, nerimo lygiu“, – sakė Linas Spėčius.
Tiesa, kaip pastebi jo kolegė J.Račkytė-Vilimė, pastarieji aspektai į darbuotojų norimiausių motyvatorių sąrašą kol kas nepatenka. Kaip ir gana aktyviai komunikuojami įmonių renginiai ar šventės.
Pusė komunikacijos – mokamas turinys
Dar vienas įdomus aspektas, kurį parodė tyrimas – skirtingai nei kitose tematikose, gero darbdavio temoje didelė dalis informacijos yra skelbiama kaip mokamas turinys.
„Gero darbdavio tematika neretai yra pozityvus turinys, iš ekspertinės pusės ar kaip naujiena žiniasklaidai jis turi ribotą potencialą, tad natūralu, jog norėdami įtvirtinti šias žinias ir pasiekti reikiamas auditorijas, bendrovės renkasi partnerio turinį, remiamas rubrikas ir pan., kur gali skleisti žinutes tiksliai kontroliuodami jų turinį. Kaip matome iš pusmečio analizės, kone kas antra publikacija buvo skelbta kaip mokamas turinys“, – pastebi ekspertas.
Lyderiaujančios temoje įmonės
Šį pusmetį palyginti su pernai pasikeitė ir lyderiaujančių šioje tematikoje įmonių topas. Šiemet pirmauja „Lidl Lietuva“, „Ignitis“, „Maxima“. Suaktyvėjo ir telekomunikacijų įmonės „Telia“, „Tele2“, daugiau apie naudas darbuotojams komunikavo Klaipėdos nafta, Vilniaus šilumos tinklai.
„Matome stiprėjančią šios srities komunikaciją ir platėjantį įmonių ratą. Palyginti su pernai, per pirmąjį pusmetį lyderiaujantis dešimtukas jau pasisakė šia tema tiek sykių, kiek praėjusiais metais prikalbėjo per metus, tad dėmesys šiai temai neslopsta“, – reziumavo „Kantar“ komunikacinės analizės vadovas Linas Spėčius.