Tyrimas įvardijo neprasmingiausias Kalėdų dovanas darbe: darbdaviai turi ir kitą pasirinkimą

Pusė darbuotojų, gaunančių kalėdines dovanas iš savo darbdavių, šias dovanas vertina teigiamai, tačiau dalis jų nemato jose ypatingos prasmės. Kaip „neprasmingiausias“ dovanas lietuviai įvardija suvenyrus, puodelius, saldumynus ar maisto produktus, rodo „Lietuvos gyventojų požiūrio į kalėdines dovanas, kurias jie gauna iš darboviečių“ tyrimas, rašoma Aukok.lt pranešime spaudai.
Dovanų pakavimas rankšluostėlyje
Dovanų pakavimas rankšluostėlyje / IKEA nuotr.

23 proc. apklaustųjų palaikytų idėją, kad vietoje Kalėdinių dovanų darbdaviai galėtų skirti paramą pasirinktai labdaros organizacijai. Ši idėja populiaresnė tarp jaunesnio amžiaus lietuvių (18-45 m.) Vis tik, šiai idėjai nepritaria 38 proc., dažniau 45–55 metų apklaustųjų.

Tyrimas rodo, kad paramos idėją gyventojai palaikytų daugiau ne dėl to, jog yra nusivylę gaunamomis dovanomis, o dėl vertybinių paskatų. Vyrų ir moterų nuomonė šiuo klausimu reikšmingai nesiskiria. Be to, pasitenkinimas dovanomis iš darbdavio nėra susijęs su pritarimu paramos idėjai, atvirkčiai, tie, kurie yra nepatenkinti dovanomis iš darbdavio, labiau nepritartų ir paramos idėjai, o tie, kurie patenkinti – labiau pritartų.

„Pastebime, kad darbuotojams svarbu, jog dovanos atspindėtų jų asmeninius poreikius, todėl rekomenduojame įmonėms sudaryti galimybę darbuotojams pasirinkti kokiai organizacijai bus skirta parama įtraukiant dovanų čekius paramai į savo Kalėdinius dovanų krepšelius. Tokiu būdu aukojimas taps personalizuotas, o darbuotojai jausis įtraukti į dovanų teikimo procesą, kas didins darbuotojų pasitenkinimą“ teigia Aukok.lt vadovė Indrė Vareikytė.

Kalėdines dovanas iš savo darbdavių tvirtina gaunantys 66 proc. samdomą darbą dirbančių lietuvių, pusė jų teigia, kad dovanomis yra patenkinti. Tačiau 15 proc. dalyvių nurodė esą nepatenkinti šiais dovanų pasirinkimais, o likę trečdalis apklaustųjų neturėjo aiškios nuomonės. Pastebėtina, kad tarp patenkintų dovanomis dažniau buvo 26–35 metų respondentai.

Nors daugiau nei pusė dovanų gavėjų sutiko, kad jų gaunamos dovanos yra prasmingos (45 proc.) ir vertingos (40 proc.), trečdalis respondentų išliko neutralūs, nei pritardami, nei prieštaraudami. Ši apklausos dalis atskleidžia, jog daugelis dirbančiųjų Kalėdinių dovanų prasmingumą ar vertingumą vertina pasyviai, tikriausiai apie tai nesusimąstydami.

Kas antram Lietuvos gyventojui (56 proc.) yra svarbu, kad jų gautos Kalėdinės dovanos atitiktų asmeninius poreikius. Tik 13 proc. darbuotojų šis aspektas nėra reikšmingas. Šis rezultatas rodo, jog darbuotojai vertina dovanų aktualumą bei asmeniškumą.

Pasak I.Vareikytės „Darbuotojai įvertintų galimybę pasirinkti, kam skirti dovaną, o dovanų krepšeliuose gautus dovanų čekius kiekvienas galėtų panaudoti būtent tam geram darbui, kuris svarbus jiems asmeniškai – vaikams, šeimai, Ukrainai, gyvūnams ir daugybei kitų priežasčių. Pavyzdžiui, Aukok.lt vienu metu darbuotojai gali rinktis iš daugiau nei 60 skirtingų gerų darbų. Toks darbdavių žingsnis skatintų darbuotojų įsitraukimą ir kartu padėtų pajusti prasmingo darbo jausmą. Tuo tarpu, paramos įtraukimas į kalėdinius dovanų krepšelius keltų įmonių socialinę atsakomybę, stiprintų ryšį su bendruomene bei atsakingo darbdavio įvaizdį.“

Tyrimo dalyvių taip pat buvo paprašyta įvardyti pačias nevertingiausias dovanas, kurias jie kada nors yra gavę iš savo darbdavio. Dažniausiai paminėtos dovanos buvo suvenyrai, puodeliai, saldumynai, maisto produktai bei įvairūs drabužiai, pavyzdžiui kojinės ir aksesuarai, pavyzdžiui krepšiai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis