Tyrimas: ketvirtis milijono smulkių JK įmonių gali neatlaikyti „Brexito“ ir COVID-19

Daugiau nei ketvirtis milijono smulkių Didžiosios Britanijos įmonių, susidūrusios su dvigubu „Brexito“ ir COVID-19 pandemijos smūgiu, šiais metais gali bankrutuoti, jei nesulauks ženklesnės valstybės pagalbos, rodo pirmadienį paskelbto tyrimo duomenys.
Brexit
Brexit / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

„Rekordinis mažų įmonių savininkų skaičius planuoja uždaryti savo įmones per ateinančius dvylika mėnesių, todėl JK gali prarasti daugiau nei ketvirtį milijono įmonių“, – skaičiuoja Smulkiojo verslo federacija, praėjusį mėnesį apklaususi 1 401 bendroves apie jų perspektyvas.

Federacija teigė, kad Didžiosios Britanijos finansinės paramos priemonės reaguojant į COVID-19 „atsiliko“ nuo ribojamųjų priemonių griežtinimo.

Savo tyrime organizacija pridūrė, kad eksportuotojai „jaučia įtampą naujojo ES ir JK prekybos susitarimo pradžioje“, Didžiajai Britanijai išėjus iš Europos Sąjungos bendrosios rinkos ir muitų sąjungos.

Smulkiojo verslo federacijos pirmininkas Mike'as Cherry paragino JK vyriausybę išsiaiškinti, kaip nepaprastosios padėties atveju galiojančios skolų priemonės galėtų padėti mažosioms įmonėms išlikti.

Jis paragino skirti tikslines išmokos, kurios padėtų įmonėms susidoroti su neapibrėžtumu, susijusiu su „Brexito“ prekybos susitarimu, įsigaliojusiu sausio 1 dieną.

„Mūsų eksportuotojai mėgina išsiaiškinti, ką jiems reiškia naujasis ES ir JK prekybos susitarimas, neturėdami lėšų, reikalingų korekcijoms atlikti“, – teigė M.Cherry.

„Skubiai reikalingas tiesioginis finansavimas tikslinių išmokų forma, padėsiantis valdyti naujus įsipareigojimus pereinamuoju laikotarpiu. Ši vyriausybė gali sustabdyti nuostolius ir apsaugoti ateities verslą, tačiau tik tada, jei veiks nedelsdama“, – pridūrė jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų