Tyrimas: mažiausiai ilgalaikiu augimu tiki Europos įmonių vadovai

Daugiau kaip pusė (52 proc.) pasaulio įmonių vadovų teigia, kad šiemet pasaulio ekonomikos padėtis išliks tokia pati, 28 proc. mano, kad ekonomika toliau blogės ir tik 18 proc. prognozuoja, kad ekonomikos padėtis pagerės, rodo verslo paslaugų bendrovės „PricewaterhouseCoopers“ ( PwC) tyrimo duomenys.
Verslininkas
Verslininkas / 123rf nuotr.

Lietuvoje net 72 proc. įmonių vadovų prognozuoja, jog pasaulio ekonomika 2013 metais išliks tokia pati, teigiama PwC pranešime spaudai.

Nors pasaulinės įmonių vadovų prognozės išlieka pesimistinės, jos pagerėjo palyginant su 2012 metais, kai 48 proc. vadovų prognozavo, kad pasaulio ekonomikos padėtis pablogės.

Nors pasaulinės įmonių vadovų prognozės išlieka pesimistinės, jos pagerėjo palyginant su 2012 metais, kai 48 proc. vadovų prognozavo, kad pasaulio ekonomikos padėtis pablogės.

Bendra įmonių vadovų nuomonė dėl įmonių pajamų augimo ilgu laikotarpiu išliko nepakitusi. 46 proc. įmonių vadovų visame pasaulyje teigė, kad tvirtai tiki įmonės pajamų augimu per ateinančius trejus metus; taip manančiųjų procentas buvo panašus ir praėjusiais metais. Tikėjimas ilgalaikiu augimu mažiausias buvo Europoje – 34 procentai.

„Įmonių vadovai atsargiai vertina įmonių veiklos ir pasaulio ekonomikos perspektyvas trumpu laikotarpiu. Tačiau, atsižvelgiant į tai, kad didelį susirūpinimą įmonių vadovams kelia tokie klausimai kaip per didelė reguliavimo našta, valstybės skola, nestabilumas kapitalo rinkose, nenuostabu, kad vadovų tikėjimas augimu susilpnėjo“, – pranešime teigė „PricewaterhouseCoopers International“ valdybos pirmininkas Dennisas M.Nally's.

Tik 36 proc. vadovų visame pasaulyje yra „visiškai įsitikinę“, kad jų įmonių pajamos augs per ateinančius 12 mėnesių. Lietuvoje savo įmonių pajamų augimu per ateinančius 12 mėnesių yra tvirtai įsitikinę 35 proc. apklausoje dalyvavusių vadovų. Pesimistiškiausiai dėl pajamų augimo ateinančiais metais nusiteikę vadovai Šveicarijoje (18 proc.), Prancūzijoje (13 proc.) ir Korėjoje (6 proc.).

81 proc. įmonių vadovų pasaulyje nerimą kelia besitęsiantis netikrumas dėl ekonomikos augimo, 71 proc. – vyriausybių veiksmai, siekiant suvaldyti fiskalinį deficitą, 69 proc. – per didelė reguliavimo našta, 61 proc. – nepakankamas stabilumas kapitalo rinkose. Lietuvos įmonių vadovai išskyrė dvi pagrindines sritis – netikrumą dėl ekonomikos augimo (61 proc.) ir per didelę reguliavimo naštą (54 proc.).

Kaip didžiausią grėsmę augimui Lietuvos įmonių vadovai nurodo didėjančią mokesčių naštą (68 proc) ir naujų rinkos dalyvių atėjimą (59 proc.). Pasaulio įmonių vadovai didžiausią grėsmę jų įmonių augimui nurodo didėjančią mokesčių naštą (62 proc.), kvalifikuotos darbo jėgos pasiūlą (58 proc.) ir energijos ir žaliavų kainas (52 proc.).

Didžiausias investicijas įmonių vadovai pasaulyje, taip pat ir Lietuvoje, ketina skirti veiklos efektyvumo gerinimui.  Iš viso 70 proc. apklaustųjų pasaulyje ir 79 proc. Lietuvoje planuoja mažinti išlaidas per ateinančius 12 mėnesių.

Įmonių vadovai atsargiai vertina darbuotojų skaičiaus didinimo planus. Pasaulio vadovų apklausa parodė, kad 45 proc. apklaustųjų šiemet planuoja priimti naujų darbuotojų, 23 proc. planuoja sumažinti darbuotojų skaičių. Tuo tarpu Lietuvoje 49 proc. įmonių vadovų planuoja išlaikyti tokį patį darbuotojų skaičių, o didinti – tik 38 procentai.

Reikiamą kvalifikaciją turinčių darbuotojų ribota pasiūla įmonių vadovų visame pasaulyje (58 proc.) buvo įvardyta kaip pagrindinė grėsmė jų verslo augimo perspektyvoms, Lietuvoje šią problemą nurodė 48 proc. įmonių vadovų. Beveik pusė Lietuvos įmonių vadovų neigiamai vertina Vyriausybės veiksmus padedant kurti kvalifikuotą darbo jėgą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis