Nuo rugsėjo 1 dienos visiems Kinijoje pagamintiems drabužiams ir avalynei bus taikomi 10 proc. muitai, tačiau, kaip skelbia verslo leidinys „The Wall Street Journal“, mergaitėms ir moterims skirtų drabužių ir avalynės, įvežamų į Jungtines Valstijas iš Kinijos, kainos bus daugiau nei dvigubai didesnės nei berniukams ir vyrams skirtų drabužių kainos.
Maždaug 42 proc. iš 2018 metais į Jungtines Valstijas importuotų 23,5 mlrd. JAV dolerių vertės moteriškų drabužių ir apavo buvo iš Kinijos, rodo JAV prekybos atstovo biuro ir JAV gyventojų surašymo biuro duomenų analizė.
Tuo pat metu Kinijoje pagamintų berniukų ir vyrų drabužių ir batų dalis sudarė 26 proc., arba 10,9 mlrd. JAV dolerių.
Viena iš priežasčių, kodėl iš Kinijos į JAV importuojamų moteriškų drabužių kiekis viršija vyriškų drabužių kiekį, yra susijusi su tuo, kaip dažnai moterys apsiperka: moterų mados keičiasi dažniau, o didžiulė Kinijos drabužių rinka turi galimybių nedelsdama pradėti gaminti mados pasaulio naujienas, teigia pramonės ekspertai.
Toks reikšmingas skirtumas neišvengiamas, nes moterys drabužiams išleidžia daugiau nei vyrai, teigė JAV Tarptautinės prekybos komisijos (ITC) ekonomistė Tamara Gurevich.
„Neabejoju – naujieji muitai turės daugiau įtakos moterims, nei vyrams“, – pareiškė T.Gurevich, kalbėdama apie būsimus muitus.
Kiekviena amerikiečių šeima kiekvienais metais vidutiniškai išleidžia apie 665 JAV dolerius drabužiams mergaitėms ir moterims, palyginti su 427 JAV dolerių suma berniukų ir vyrų drabužiams, rodo 2018 metais paskelbta ITC ataskaita.
Tuo pat metu muitai praktiškai neturės įtakos įsigyjamų drabužių kiekiui – pernai amerikiečiai išleido beveik 400 mlrd. JAV dolerių drabužiams ir batams, pranešė Prekybos biuras.
Muitų įvedimas drabužiams iš Kinijos taip pat gali lemti tai, kad nemažai įmonių gamybą perkels į kitas šalis.
JAV prekybos atstovo biuras dar nepaskelbė galutinio muitų sąrašo, todėl egzistuoja galimybė, kad sąraše nebus tam tikrų svarbių kategorijų, įskaitant gaminius moterims.