Tyrimas: pasaulyje kas trečias darbuotojas norėtų pakeisti darbą

Naujausias tarptautinis profesinių paslaugų bendrovės EY darbo aplinkos tendencijų tyrimas „EY 2024 Work Reimagined“ atskleidžia, kad 38 proc. darbuotojų pasaulyje per ateinančius 12 mėnesių ketina pakeisti darbą. Keisti darbdavį ar visai pasitraukti iš darbo rinkos nori 4 proc. daugiau žmonių nei prieš metus, rašoma pranešime spaudai.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / 123RF.com nuotr.
Temos: 2 Darbas Darbo rinka

Taip pat EY tyrimas rodo, jog per metus kone tris su puse karto (nuo 22 proc. iki 75 proc.) padaugėjo įmonių ir įstaigų, naudojančių generatyvinio dirbtinio intelekto (DI) sprendimus, kurie taip pat transformuoja darbo rinką.

Tarptautinės apklausos rezultatai rodo, kokią savo ateitį mato darbuotojai, ketinantys išeiti iš darbo artimiausiu laikotarpiu. Paaiškėjo, kad 26 proc. norėtų dirbti pas konkurentus – t. y. kitoje tos pačios srities įmonėje. Panaši dalis – 25 proc. apklaustųjų – nurodė, jog yra pasirengę išbandyti naują darbą kitoje industrijoje. Dar penktadalis svarsto galimybę pradėti nuosavą verslą, o 20 proc. norėtų dirbti pagal terminuotą sutartį. Apie 4 proc. apklaustųjų nurodė planuojantys visai nebedirbti, dar tiek pat – išeiti į pensiją.

Bendrovės nuotr./Leonas Lingis
Bendrovės nuotr./Leonas Lingis

Organizacijos įdarbina DI technologijas

„Nors pasaulio ekonomikos augimas sulėtėjo, tačiau tyrimas rodo, jog darbo rinka išlieka labai dinamiška. Darbuotojai vis dažniau mąsto apie karjeros ir profesijos pokyčius, o dirbtinis intelektas (DI) tampa svarbiu darbo aplinkos įrankiu. Viena vertus, DI sukeliamą transformaciją dalis žmonių mato kaip grėsmę, kita vertus, daugėja organizacijų, kurios išnaudoja DI teikiamas galimybes, pirmiausia, skatindamos tobulėjimą ir mokymąsi. Profesiškai augti įgalinanti aplinka ir pažangūs įrankiai darbuotojams tampa vis svarbesniu prioritetu, o darbdaviams – galimybe pritraukti talentų ir didinti darbo našumą“, – sako Leonas Lingis, profesinių paslaugų bendrovės EY vykdantysis partneris Baltijos šalyse.

L.Lingis atkreipia dėmesį į „EY 2024 Work Reimagined“ tyrimo išvadas, kurios rodo, jog šiuo metu technologijų pažangą darbo vietose labiau palaiko darbdavių iniciatyva negu darbuotojų entuziazmas. Pavyzdžiui, 75 proc. darbdavių mano, kad DI sprendimai daro teigiamą poveikį darbuotojų produktyvumui, bet su tuo sutinka 53 proc. darbuotojų.

Nuomonės išsiskyrė ir kitu panašiu klausimu: 71 proc. darbdavių nurodė, kad DI komandoms leidžia geriau sutelkti dėmesį į didelės vertės darbo užduotis, tačiau patys darbuotoji tam pritaria rečiau (52 proc.). Vis dėlto, atsakydami į šiuos klausimus, tik 7 proc. darbdavių ir 16 proc. darbuotojų teigė manantys, kad AI daro neigiamą poveikį.

Pastebimas produktyvumo augimas

EY tyrimo duomenimis, išaugusį bendrą veiklos produktyvumą pastebi 83 proc. darbdavių. Palyginti, pernai tyrime taip manančiųjų buvo 75 procentai. Teigiamos tendencijos matyti ir darbuotojų gretose: produktyvumo augimą šiemet pažymėjo 67 proc. darbuotojų, kai pernai tokių buvo 54 procentai.

„Gerėjantys įmonių produktyvumo rodikliai yra ekonomikos augimo garantas ir vienas iš svarbių šalies konkurencingumo elementų. Ir nors Lietuva pasauliniame kontekste kasmet stiprina savo pozicijas bei užima aukštas konkurencingumo pozicijas šalia tokių valstybių kaip Vokietija, Didžioji Britanija ar Australija, mums svarbu išnaudoti visas galimybes dirbti veiksmingiau, sumaniau ir prasmingiau. Be to, svarbu, kad tas galimybes – ar jos būtų technologinės, ar kitokios – palankiai vertintų ir darbuotojai, ir organizacijos, ir valstybė, nes nuo to priklauso visų sėkmė“, - pastebi L.Lingis.

Geri pokyčiai fiksuojami ir kitoje organizacijoms svarbioje srityje – vidinės kultūros, kuri per pandemiją ir iš karto po jos ne vienai įmonei kėlė iššūkių. Dabar 4 iš 5 (80 proc.) apklaustų pasaulio darbdavių sutiko, kad jų įmonių kultūra per metus pagerėjo. Savo ruožtu, teigiamų pokyčių šioje srityje pastebėjo 57 proc. darbuotojų. Palyginti, pernai šią pažangą nurodė 72 proc. darbdavių ir 51 proc. darbuotojų atstovų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis