10 21 /11:07

Spaudimas valdžiai auga: gyventojai nori didesnio gynybos biudžeto

Didesnė dalis Lietuvos gyventojų mano, kad šalies valdžia krašto apsaugai turėtų skirti daugiau pinigų nei numato dabar. Šis tyrimas gali dar padidinti spaudimą Vyriausybei, kuri pagal projektuojamą išlaidų dalį gynybai ima atsilikti nuo kitų Baltijos šalių ir Lenkijos.
Haubica PzH2000
Haubica PzH2000 / Lietuvos kariuomenės nuotr.

Iniciatyvos „4 procentai“ užsakymu atlikta apklausa parodė, jog pusė šalies gyventojų sutinka, kad Lietuva gynybai skirtų 4 proc. bendrojo vidaus produkto (BVP).

Dabar gynybai skiriama 3 proc., tiek pat numatoma ir ateinantiems metams.

„Daugiau negu pusė Lietuvos gyventojų nori, kad daugiau lėšų būtų skirta gynybai ir apie pusė tikisi, kad kuo greičiau bus pasirašytas nacionalinis susitarimas, kuriame būtų įtvirtinta 4 proc. BVP krašto gynybai strateginis tikslas“, – spaudos konferencijoje pirmadienį sakė „Telia Lietuvos“ vadovė, „4 procentai“ valdybos narė Giedrė Kaminskaitė-Salters.

Tyrimo duomenimis, 26,3 proc. apklaustųjų visiškai sutinka, kad Lietuva gynybai skirtų 4 proc. BVP, 24,9 proc. – greičiau sutinka, 23,6 proc. – nei sutinka, nei nesutinka.

Apklausos rezultatai
Apklausos rezultatai

Praeitą savaitę atsargos karininkai įspėjo, kad dabar numatomo gynybos biudžeto nepakanka tinkamai pasirengti atremti Rusijos agresiją.

Latvija ir Estija kitąmet gynybai planuoja skirti apie 3,5 proc. BVP, Lenkija – net 4,7 proc. Kadenciją baigiančios Vyriausybės parengtame biudžete numatyta 3,03 proc.

Apie tai plačiau skaitykite čia: Kas būtų, jei mus užpultų Rusija? Scenarijų išbandę karininkai turi svarbią žinią

„Verslo bendruomenė, atėjusi su gynybos fondo idėja, kurią galiausiai įgyvendino, sutiko mokėti didesnius mokesčius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis