Tyrimas: šiemet šventes lietuviai sutiks atsakingiau planuodami išlaidas, plačiau atvėrę pinigines dovanoms

Šiemet Kalėdas ir kitas didžiąsias metų šventes lietuviai sutiks atsakingiau suplanavę išlaidas, be to, padaugėjo gyventojų, kurie šventėms skirtus pinigus taupė iš anksto, rodo SEB banko prieš didžiąsias metų šventes atliktas reprezentatyvus gyventojų tyrimas. Vis dėlto šventiniam stalui ir dovanoms šįmet taupoma nebus, rašoma SEB banko pranešime spaudai.
Sigita Strockytė-Varnė
Sigita Strockytė-Varnė / SEB banko nuotr.

SEB užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, šiemet daugelis gyventojų lėšas šventėms pradėjo kaupti iš anksto. Tai darė 29 proc. lietuvių, kai pernai tokių buvo 22 procentai. Per metus sparčiausiai didėjo gyventojų, kurie šventėms kaupė ilguoju laikotarpiu, dalis – tai daryti pradėjo prieš 10–12 mėnesių Tokių gyventojų buvo nuo 14 iki 20 proc., 62 proc. šventėms pradėjo kaupti prieš 2–6 mėnesius, dar 16 proc. tai pradėjo daryti paskutinę akimirką – prieš mėnesį.

Pasak Sigitos Strockytės-Varnės, SEB banko asmeninių finansų ekspertės, palyginti su pernai, gyventojams būdinga didesnė finansinė drausmė. „Pavyzdžiui, jei pernai vos kas dešimtas skaičiavo, kiek jam kainuos šventinis stalas, tai šiemet tai daro kas ketvirtas gyventojas. Lietuviai nelinkę jam taupyti. Išlaidos šventiniam stalui, palyginti su pernai, nemažėja, tačiau skaičiai rodo, kad sprendimai geriau apgalvojami, derinami su artimaisiais“, – teigia S.Strockytė-Varnė.

Šventiniam stalui iki 50 eurų planuoja skirti 12 proc. gyventojų. Didžiausia dalis gyventojų savo stalui planuoja išleisti nuo 50 iki 250 eurų – tokių bus 79 procentai. Kas vienuoliktas sau ir artimiesiems planuoja šventinį stalą paruošti už daugiau negu 250 eurų. Palyginti su pernai, gyventojų išlaidos valgiams ir gėrimams nesikeičia.

Visgi per metus nuo 7 iki 10 proc. išaugo gyventojų, kurie dalinsis šventiniam stalui skirtas išlaidas su artimaisiais, dalis. Taip pat padaugėjo tokių, kurie derina, kas kokius patiekalus gamins, – jų daugėjo nuo 32 iki 37 procentų. Tų, kurie dalinsis ir išlaidas, ir patiekalus, dalis augo labiausiai – nuo 11 iki 20 proc. Atitinkamai mažėjo tokių, kurie visas išlaidas už šventę apmoka patys vieni – nuo 38 proc. pernai iki 35 proc. šįmet.

Kitam švenčių atributui – dovanoms – iki 50 eurų šiemet planuoja išleisti 12 proc. lietuvių. Kas antras šalies gyventojas iš savo biudžeto dovanoms numatęs skirti nuo 100 iki 250 eurų, rodo SEB tyrimas. Dar šeštadalis apklausos metu nebuvo priėmę sprendimo dėl dovanoms skirto finansinio krepšelio. Ir tik vos keli procentai neplanuoja dovanoms išleisti pinigų.

„Šiemet, palyginti su ankstesniais metais, pastebimai augo lietuvių, kurie išleis dovanoms daugiau negu 250 eurų, dalis. Tokių šiemet bus kas septintas, kaip prieš metus buvo vos kas dešimtas. Augimą daugiausia lėmė padidėjusios gyventojų pajamos, taip pat metų pirmoje pusėje buvusi dviženklė infliacija, kuri kilstelėjo prekių ir paslaugų kainas“, – teigia SEB banko asmeninių finansų ekspertė.

Labiausiai dėl augsiančių išlaidų dovanoms turėtų džiaugtis mažiausieji – suaugusieji planuoja didinti biudžeto dalį, skirtą vaikų dovanoms. 24 proc. planuoja vaikams išleisti iki trečdalio šventinio biudžeto, kai pernai tokių buvo beveik 30 procentų. Šiemet dar 13 proc. vaikams skirs iki pusės dovanoms skirtų lėšų. Kiek daugiau – 15 proc. – planuoja skirti vaikams daugiau negu 50 proc. suplanuotų išlaidų dovanoms.

Kiek keičiasi ir dovanų pirkimo įpročiai. Gyventojai labiau linkę laukti lapkričio–gruodžio mėnesių, kuomet prasideda nuolaidos. Sumažėjo neplanuojančių. Šiemet 39 proc. dovanas įsigis gruodžio mėnesį, dar 19 proc. tai padarė per didžiąsias išpardavimo dienas, tokias kaip Juodasis penktadienis ar Kibernetinis pirmadienis. Pernai tokių buvo atitinkamai 35 ir 17 procentų. Per metus nuo 30 iki 35 proc. sumažėjo tokių, kurie dovanas perka spontaniškai, neplanuodami.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis