Urėdijų apetitas žlugdo medienos pramonę

Lietuvos gamintojai teigia, jog dėl nekontroliuojamo apvaliosios medienos eksporto iš Lietuvos negali dirbti visa apkrova ir laido priekaištų strėles į urėdijas, nes jų rengiami aukcionai išpučia kainas.
Mediena
Mediena / VPK nuotr.

Miškininkai atkerta, kad žaliavos yra, tik pramonė nelinkusi mokėti tiek, kiek vertas medis, jiems pritaria ir privačių miškų savininkai.

„Verslo žinios“ trečiadienį rašo, jog jeigu Lietuvai dar svarbi medienos perdirbimo veikla – teks nuspręsti, kaip elgtis su nekontroliuojamu apvaliosios medienos eksportu iš Lietuvos.

„Lietuvoje medienos eksportas neribojamas, šioje srityje pasigendama valstybės reguliavimo“, – sakė bendrovės „Vakarų medienos grupė“, valdančios 6 įmones, produktų vadovas Vaidotas Stanevičius.

Pasak jo, didžiausias medienos trūkumas jaučiamas grupės valdomoje bendrovėje „Sakuona“. Esant medienos trūkumui, šiemet 25-30 proc. gali sumažėti šios įmonės gamyba.

Kad gamyba stoja, konstatuoja ir vienos iš didžiausių medienos perdirbimo bendrovės „Šilalės mediena“ direktorius Virginijus Žygaitis. Bendrovė dėl žaliavos stygiaus šiuo metu priversta dirbti 60 proc. apkrova.

Generalinio miškų urėdo pavaduotojas Gintaras Visalga teigia, jog perdirbėjai negali ar nenori mokėti apvaliosios medienos realios kainos.

„Kaip rodo statistika, eksportuojančioms įmonėms iš valstybinių miškų medienos pardavimas sumažėjo 300 proc. per 10 metų.

Taip pat norime pabrėžti, kad medienos eksportas iš valstybinių miškų pagamintos medienos tėra 10 proc., o iš privačių miškų eksportuojama 50 proc. pagamintos žaliavinės medienos“, – teigė G.Visalga.

Per šių metų pirmąjį pusmetį iš šalies buvo eksportuota 720 tūkst. kietmetrių medienos. 2011 metais tuo pačiu laikotarpiu -1,033 mln. kietmetrių. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis