„Utenos trikotažo“ veikla praėjusiais metais buvo pelninga

AB „Utenos trikotažo“ 2009 paskutinio ketvirčio pardavimai siekė 13,2 milijonus litų ir buvo šiek tiek didesni palyginus su III ketvirčiu. Tai rodo, kad rinka atsigauna, tačiau ženklaus prekybos pagyvėjimo Europos drabužių mažmenininkų rinkoje dar reikia palaukti.
Pinigai
Pinigai / Tomo Urbelionio/BFL nuotr.

Per 2009 metus AB „Utenos trikotažo“ pardavimų struktūra ir pelningumas ženkliai pagerėjo – bendrovės bendrojo pelno marža išaugo nuo 8 proc. iki 15 proc. Tai pavyko pasiekti orientuojantis į aukštesnės pridėtinės vertės ekologiškus gaminius.

„2009–ieji – nebuvo didžiųjų permainų metai. Esminiai sprendimai buvo padaryti dar iki įsibėgėjant sunkmečiui. Tai lėmė, kad, nepaisant mažesnių pardavimų praėjusiais metais, pasiekėme geresnių rezultatų nei 2008“, – teigė AB „Utenos trikotažas“ generalinis direktorius Nerijus Vilūnas.

Pasak jo, sutaupyti leido mažesni darbo užmokesčio kaštai, atpigusios žaliavos, energetikos ištekliai, o uždirbti – peržiūrėta asortimento struktūra ir orientacija į sudėtingesnius gaminius bei didesnę pridėtinę vertę. Nepaisant ekonominio nuosmukio, vartotojai puikiai įvertino naujai įvestus ekologiškus gaminius ir tai leido padidinti pardavimus Lietuvos rinkoje maždaug trečdaliu. Nuo praėjusių metų „Utenos trikotažo“ gaminių klientai jau gali rasti ir didžiuosiuose „Maxima“ prekybos centruose.

Įmonių grupės pardavimai, palyginus su 2008 metais, smuko 36,5 proc. ir siekė 70,3 milijonų litų, tačiau dėka veiklos optimizavimo, kaštų mažinimo ir našumo didinimo buvo pasiektas 2,2 milijonų litų veiklos pelnas.

Ne mažiau svarbų vaidmenį suvaidino darbuotojų solidarumas, įmonės orientacija į kokybę. Be to, 2010 m. sausio mėnesį buvo užbaigtas grupės finansinių skolų pertvarkymo procesas. Atsižvelgiant į sumažėjusias bendrovės veiklos apimtis ir generuojamus pinigų srautus buvo pasirašyti įmonei palankūs sutarčių pakeitimai, kurie leido išdėstyti finansinių įsipareigojimų dengimą iki 2015 m.

Nuo nepriklausomybės atgavimo AB „Utenos trikotažas“ kaip ir visa Lietuvos tekstilės pramonė, orientuojasi į eksportą. Jei anksčiau eksportas sudarė apie 70 proc. įmonės veiklos, tai dabar sudaro apie 90 proc. Net jei pardavimų augimas, visų pirma, bus įtakojamas eksporto didėjimo, pasak N. Vilūno, AB „Utenos trikotažas“ šiais metais planuoja skirti didesnį dėmesį ir vidaus rinkai, pateikdamas sėkmingus gaminius ir Lietuvos klientui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų