Informacijos apie siūlomas papildomas naudas darbuotojams ieškoma darbo skelbimuose, teiraujamasi atrankose. Savo ruožtu darbdaviai, siekdami išsiskirti darbo rinkoje ir motyvuoti darbuotojus, irgi ieško optimalios naudų sistemos – patrauklios, tačiau ekonomiškai pagrįstos.
„Iš darbdavių girdime, kad bandymus nustebinti kuo neįprastesniais motyvaciniais pasiūlymais (renginių stebėjimu VIP ložėse, darbostogomis Tailande ir panašiai) keičia nuosaikesni, labiau individualizuoti, geriau asmens poreikius ir įmonės vertybes atliepiantys naudų paketai. Kartais papildoma atostogų diena gali motyvuoti labiau nei brangūs renginiai“, – teigė Užimtumo tarnybos direktoriaus pavaduotoja Giedrė Sinkevičė.
Darbdavių nuomone, patraukliausiomis personalui išlieka materialinės naudos. Domėjimąsi finansiniais priedais už rezultatus ir kitais piniginiais paskatinimais įvardijo beveik pusė tyrime dalyvavusių įmonių ir įstaigų.
G.Sinkevičė atkreipė dėmesį, kad darbo rinkai pristatomuose papildomų naudų paketuose itin svarbios ir nefinansinės naudos, parodančios rūpestį darbuotoju, jo gerove, profesiniu augimu, organizacijos vidaus klimatu. 24 proc. darbdavių nurodė, kad darbuotojams svarbu papildomos atostogų dienos, galimybė dirbti laisvu grafiku. 21 proc. teigė, kad jų įmonės darbuotojus motyvuoja papildomos mokymosi galimybės ar komandos stiprinimo renginiai.
Papildomų atostogų dienų patrauklumą darbuotojams dažniau nei kituose sektoriuose įvardijo švietimo, žmonių sveikatos priežiūros ir viešojo valdymo įstaigos. Darbuotojų domėjimąsi laisvu grafiku dažniausiai nurodė profesinę, mokslinę ir techninę bei meninę, pramoginę ir poilsio organizavimo veiklą vykdantys darbdaviai.
Galimybę dirbti nuotoliu kaip darbuotojui patrauklią papildomą naudą dažniausiai nurodė informacijos ir ryšių, finansinės ir draudimo veiklos bei profesinės, mokslinės ir techninės veiklos įmonės bei viešojo valdymo įstaigos. Komandos stiprinimo renginių patrauklumą darbuotojams dažniausiai pabrėžė žmonių sveikatos priežiūros ir švietimo įstaigos.
„Ne visos įmonės turi papildomų naudų paketus. Yra tam dar neskyrusių laiko, nematančių prasmės, nespėjusių pajusti kintančių darbo ieškančiųjų prioritetų ir vertybių. Papildomų naudų vystymu ir jų pristatymu darbo rinkai labiau suinteresuotos į darbdavio įvaizdžio kūrimą ir stiprinimą investuojančios įmonės“, – sakė G.Sinkevičė.
Savo įvaizdį kryptingai kuriantys darbdaviai dukart dažniau pabrėžė komandos stiprinimo renginių ir papildomo mokymosi galimybių svarbą, triskart dažniau nurodė, kad darbuotojams svarbu nemokami užkandžiai ir kava.
Darbdavio įvaizdžiui dėmesį skiriančios įmonės dažniau nei kitos teigė, kad darbuotojams svarbios ir tokios papildomo naudos kaip galimybė dirbti nuotoliu, poilsio erdvės, ryšio priemonės (telefonas, nemokamos pokalbio minutės, internetas), automobilio stovėjimo vieta.