Į „Brand 4 Baltic 2012“ Vilniaus franšizavimo dienos konferenciją verslo modelius išbandymui atveža pasaulinėje rinkoje jau įsitvirtinusių prekių ženklų atstovai, tokie kaip ledainių tinklas „Baskin – Robbins“, medicininių tyrimų pagal kraujo mėginius atstovė „Invitro“, šaldyto jogurto gaminių tinklas „My Culture“, grožio industrijos atstovas „Blow Dry Bar“, dekoro iš gėlių paslaugų tiekėjas „Floral Image“, nekilnojamojo turto tarpininkavimo kompanija „Re/max„ ir kt.
Kompanijų atstovai teigia besitikintys, kad kartu su lietuvių partneriais užpildys laisvas verslo nišas rinkoje. „Baskin-Robbins“ kompanija, plėtojanti didžiausią Europoje ir JAV ledainių tinklą, pripažįsta, kad artimiausiu laikotarpiu savo pastangas dės į franšizės vystymą NVS ir Baltijos šalyse ir čia mato didelių perspektyvų.
„Rinkoje esame populiarūs įvairių formatų ledainių steigėjai – mūsų ledainė gali būti nuo labai šiuolaikiškos naujausio dizaino stacionarios kavinės iki mini formato kiosko. Siekiame plėsti veiklos geografiją ir Lietuvoje matome neišnaudoto potencialo. Su mūsų veikla atkeliautų ir nauji kokybės, aptarnavimo, siūlomo asortimento standartai. Todėl ieškome patikimų ir ilgalaikių partnerių verslo plėtojimui“, – teigia „Baskin-Robbins“ franšizavimo ir plėtros skyriaus NVS ir Baltijos šalyse vadovė Žana Vartanova.
Australijos grožio salonų, produktų ir specializuoto gydymo lyderė „Essential Beauty“ nurodo Lietuvoje matanti neužpildytų nišų grožio industrijoje.
„Klientai mus įvertino kaip įmonę, kurioje gali gauti visą spektrą paslaugų – jais pasirūpinome visokeriopai, pradedant produktais, baigiant itin specializuotomis paslaugomis ir konsultacijomis. Manome, kad Lietuvoje galėtume būti pirmieji tokio pobūdžio paslaugų teikėjai, ne parduodantys, o suteikiantys klientams būtent tai, ko reikia„, – teigia „Essential Beauty“ atstovas Alan Branch.
Medicinos paslaugų įmonės „Invitro“ atstovai tikina siūlantis efektyvų verslo modelį ir finansiškai naudingą pasiūlymą potencialiems franšizės gavėjams. Anot jo, Lietuvoje itin didelės perspektyvos plėstis privačioms medicinos paslaugoms, kadangi rinka neužpildyta, o paslaugų paklausa tik auga.
Dauguma franšizių davėjų Lietuvą laiko patrauklia rinka, turinčia potencialo augti. Užsienio prekių ženklai čia tikisi konkuruoti aukštais aptarnavimo, paslaugų ir prekių kokybės standartais.
Dalinsis patirtimi
Vilniaus franšizavimo dienos konferencijoje franšizių davėjų verslo modelius sava patirtimi papildys ir Lietuvos rinkoje veikiančios organizacijos. Lankytojus su franšizavimo verslo formato veikimo principu supažindins konsultacinės įmonės „Advanced Advice“ direktorius Ilja Malkin ir Rytų Europos franšizės asociacijos pirmininkas Severinas Žilinskis. Apie teisinius franšizės įsigijimo aspektus pasakos advokatų kontoros „Sorainen“ atstovai, o dėl pradinių investicijų į franšizę ir kreditavimo sąlygų konferencijos lankytojus konsultuos „Šiaulių banko“ atstovas Viktoras Budraitis.
„Projektas „Brand 4 Baltic 2012“ rengiamas siekiant didinti franšizės verslo aktyvumą Baltijos šalių regione: potencialūs franšizės gavėjai informuojami apie franšizių įsigijimo galimybes, teikiama pagalba užmezgant ryšius, o franšizės davėjai supažindinami su regiono rinkomis. Kitąmet projektas kelsis į Taliną, todėl šiemet Lietuvos verslininkai turėtų išnaudoti galimybę tiesiogiai pabendrauti su pasitvirtinusių verslo modelių davėjais„, – sako Rytų Europos franšizės asociacijos pirmininkas Severinas Žilinskis.
Pagrindiniu „Brand 4 Baltic 2012“ Vilniaus franšizavimo dienos akcentu šiemet taps kontaktų mugė, kurioje franšizės davėjai ir potencialūs franšizės gavėjai galės prisistatyti vieni kitiems ir pabendrauti. Renginį užbaigs uždara ekspertų diskusija „Ar franšizė yra patrauklus būdas pradėti nuosavą verslą Lietuvoje?“.