V.Šapoka: dėl Lietuvos ekonomikos – atsargus optimizmas

​​​​​​​Finansų ministras Vilius Šapoka sako, kad Lietuvos ūkiui pirmąjį pusmetį pademonstravus atsparumą koronaviruso epidemijai, pagrindo atsipalaiduoti nėra, nes augantis susirgimų skaičius gali padaryti žalos ekonomikai.
Vilius Šapoka
Vilius Šapoka / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Su džiugesiu galime kalbėti apie faktinę situaciją, tai, kas vyko pirmąjį pusmetį, kad tas ekonomikos šokas buvo atlaikytas deramai. Kalbant apie ateitį aš galiu tiktai vartoti frazę „atsargus optimizmas“, nes nuo pandeminės situacijos viskas labai smarkiai priklausys ir dėlto negalima nei atsipalaiduoti, nei kažkaip nuvertinti, ką pandemija gali padaryti ekonomikai“, – Žinių radijui ketvirtadienį sakė V. Šapoka.

Pasak jo, augant susirgimų skaičiui, gali kristi verslo bei vartotojų lūkesčiai.

„Kuomet nustatytų atvejų skaičiai pradeda dvigubėti, tai iš tiesų kelia nerimą, dėl to, kad tie teigiami tiek verslo, tiek vartotojų lūkesčiai gali labai staigiai apsisukti, jeigu matysime ir toliau taip sparčiai didėjančius skaičius. Dėl to, atitinkamai, yra labai svarbios priemonės tą pandemiją suvaldyti“, – paaiškino ministras.

Finansų ministerija atnaujintą šių ir ateinančių metų ekonominės raidos scenarijų ketina skelbti rugsėjo 11 dieną. V.Šapoka teigė, kad panašu, jog komercinių bankų pastarosiomis dienomis pateikti ekonomikos vertinimai ir prognozės yra „arti tiesos, žinoma, su prielaida, jog pandeminė situacija drastiškai nepasikeis“.

Šią savaitę „Swedbank“ teigė, kad nepaisant koronaviruso krizės, dėl kurios Lietuva tris mėnesius gyveno karantino sąlygomis, šalies ekonomika šiemet trauksis 1,7 proc. – daug mažiau, nei prognozuota krizės įkarštyje.

„Swedbank“ taip pat mano, kad 2021 metais Lietuvos bendrasis vidaus produktas (BVP) turėtų augti 4,9 proc., 2022 metais – 3,4 proc.

SEB bankas teigia, kad Lietuvos ūkis šiemet susitrauks 1,3 proc., o 2021 ir 2022 augs po 3 proc.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis