V.Vasiliauskas apie pokyčius bankuose: nebereikės mokėti už kiekvieną krustelėjimą

Bankai pešasi dėl klientų - bankai vienas per kitą ėmė siūlyti dosnius mokėjimo planus. Nuo trečiadienio visų bankų ir kredito unijų klientai gali pasirinkti mokėjimo krepšelio paslaugą. Pagrindinės finansinės paslaugos krepšelį pasirinkusiam asmeniui negalės kainuoti daugiau nei pusantro euro per mėnesį.
Pristatymo akimirka
V.Vasiliauskas apie pokyčius bankuose: nebereikės mokėti už kiekvieną krustelėjimą / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Nuo vasario 1 d. gyventojai bankuose ir kredito unijose galės savanoriškai pasirinkti, kad būtiniausios mokėjimo paslaugos būtų teikiamos už ribotą kainą. Trečiadienį pradedama teikti klientų pagrindinės mokėjimo sąskaitos paslauga.

TAIP PAT SKAITYKITE: Artėjant pokyčiams – bankų kova už klientus dėl pagrindinės sąskaitos

„Su pagrindine mokėjimo sąskaita verčiame naują lapą mokėjimų rinkoje. Nebelieka apmokestinimo už kiekvieną krustelėjimą. Nustatytas būtinasis krepšelis ir apribota jo kaina, taigi mokėjimo paslaugos tampa labiau prieinamos“, – Lietuvos banko pranešime žiniasklaidai cituojamas valdybos pirmininkas Vitas Vasiliauskas.

Jo teigimu, prieš patvirtindamas būtiniausių paslaugų paketą Lietuvos bankas atidžiai analizavo šalies gyventojų mokėjimo įpročius, todėl būtiniausių paslaugų krepšelio struktūra atitiks esminius daugelio klientų poreikius.

Užsisakę Lietuvos banko patvirtintą ribotos kainos krepšelį, gyventojai be papildomų išlaidų gaus šias paslaugas:

  • sąskaitos atidarymo ir tvarkymo paslaugą,
  • elektroninės bankininkystės paslaugą,
  • neribotą gautų mokėjimų įskaitymą,
  • mokėjimo kortelę ir operacijas ja,
  • ne mažiau kaip 10 el. pervedimų eurais,
  • neribotą grynųjų įmokėjimą,
  • ne mažiau kaip 550 Eur išsiėmimą grynaisiais pinigais.

Šių paslaugų paketo mėnesio kaina negalės viršyti 1,5 Eur, o gaunantiems nedideles pajamas ji bus taikoma perpus mažesnė – ne daugiau 0,75 Eur.

Vartotojams, turintiems mokėjimo sąskaitų keliose kredito įstaigose, patartina apsispręsti, ar jiems būtinos kelios turimos sąskaitos, ypač jeigu joms taikomi administravimo mokesčiai.

Bankai ir kredito unijos, teikiančios mokėjimo sąskaitos paslaugą, privalo savo klientams pasiūlyti Lietuvos banko nustatytą mokėjimo paslaugų krepšelį, bet gyventojams nėra būtina priimti šį pasiūlymą, jie gali laisvai rinktis iš kitų bankų ar kredito unijų siūlomų alternatyvų.

Būtiniausių paslaugų krepšelis paskatino reikšmingus kainodaros pokyčius visoje rinkoje.

„Su nauja paslauga ir pasikeitusia kainodara galios centras slenkasi į klientų pusę. Išnykus įskaitymo mokesčiams, o kredito įstaigoms už fiksuotą kainą siūlant neribotus mokėjimus, nebelieka poreikio turėti kelias sąskaitas keliose kredito įstaigose. Klientas tampa laisvas rinktis, o bankai dėl laisvesnio kliento turės labiau pakovoti“, – sakė V. Vasiliauskas.

Pasak jo, pastangas patraukti klientą įrodo pastarieji pokyčiai rinkoje, kai bankai vienas per kitą ėmė siūlyti dosnius mokėjimo planus. O kai kurioms gausioms socialinėms grupėms, pavyzdžiui, senjorams ar jaunimui, pasiūlyta galimybė būtiniausias paslaugas, įskaitant neribotus el. pervedimus, mokėjimo kortelę ir grynųjų pinigų pasiėmimą, gauti už mažesnį komisinį atlyginimą ar net nemokamai.

Vartotojams, turintiems mokėjimo sąskaitų keliose kredito įstaigose, patartina apsispręsti, ar jiems būtinos kelios turimos sąskaitos, ypač jeigu joms taikomi administravimo mokesčiai. Gali būti racionalu nereikalingas sąskaitas tiesiog uždaryti ar pasinaudoti sąskaitos perkėlimo paslauga.

Taip pat nuo vasario 1-osios, įsigaliojus pakeistam Mokėjimų įstatymui, vartotojai galės be jokių kliūčių atsisakyti mokėjimo sąskaitos sutarties, susietos su kredito sutartimi ar kitu produktu, jeigu bus bloginamos mokėjimo paslaugų teikimo sąlygos, pavyzdžiui, didinami įkainiai ir pan.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos