Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vaiko gimimo išmoka ir kita socialinė parama – vos kelių mygtukų paspaudimu

Stovėjimas eilėse ir dokumentų pildymas jau tampa praeitimi, kadangi daugelį paslaugų galima užsisakyti ir gauti elektroniniu būdu. Tad ką verta žinoti apie šeimai skirtas elektronines paslaugas?
Spis.lt puslapis
Spis.lt puslapis / Spis.lt nuotr.

Šarūnas Staskevičius, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Strategijų, prognozės ir komunikacijos skyriaus vyriausiasis specialistas teigia, kad daugeliu elektroninių paslaugų galima pasinaudoti Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos (SPIS) portale spis.lt. „Šis tinklalapis veikia jau seniai, ir jame galima pasinaudoti pačiomis įvairiausiomis paslaugomis, skirtomis šeimai“, – sako specialistas, pabrėždamas, jog dabar šia sistema galima naudotis dar paprasčiau ir greičiau. Kokias elektronines paslaugas gyventojai gali gauti?

Šiuo metu gyventojai gali teikti elektroninius prašymus pačioms įvairiausioms paslaugoms, iš kurių populiariausios:

  • skirti vienkartinę išmoką vaikui;
  • skirti išmoką vaikui;
  • skirti vienkartinę išmoką nėščiai moteriai;
  • skirti socialinę pašalpą, – daugiau rasite šioje nuorodoje.

Greita, saugu ir paprasta

Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos elektronines paslaugas numatoma dar labiau plėsti – šiam tikslui skirta 1,73 mln. eurų Europos regioninės plėtros fondo investicijų.

„Šiuo metu ministerija vykdo Europos Sąjungos finansuojamą projektą, kurio tikslas – elektroninių paslaugų šeimai plėtra. Jo metu siekiama, kad visi išmokų ir paslaugų prašymai būtų perkelti į elektroninę erdvę, taip pat, kad žmogui nereikėtų fiziškai vykti į vieną ar kitą įstaigą.

Nors yra duomenų, kurių kol kas negalime paimti iš informacinių sistemų, nes jie tiesiog nekaupiami, tačiau ieškoma išeities, kaip tai būtų galima išspręsti, pavyzdžiui, juos žmonės galėtų fotografuoti ar nuskenuoti ir pridėti, kai pildo vieną ar kitą elektroninį dokumentą. Ateityje tikimės viską elektronizuoti ir bendradarbiauti su kitomis įstaigomis, taip pat įgyvendinus ES finansuojamus projektus bus sudaryta galimybė socialiniams darbuotojams užsakyti socialinės paramos paslaugas vizito metu gyventojams, kuriems sunku tą padaryti patiems“, – teigia Š.Staskevičius.

Spis.lt portale nurodytomis paslaugomis gali pasinaudoti visos šeimos, kurios pretenduoja gauti paramą. Pavyzdžiui, dėl išmokos vaikui gali kreiptis visos šeimos; dėl vienkartinės išmokos vaikui – tos, kurioms gimsta vaikelis; socialinė pašalpa skiriama tada, kai įvertinamos pajamos ir turtas; ir panašiai“, – sako specialistas.

Pasak jo, elektroninės paslaugos išties naudingos – sukurta sistema eliminuoja piktnaudžiavimą, taupo laiką, palengvina ir pagreitina patį procesą. „Tereikia prisijungti per e. banką arba su elektronine atpažinties priemone ir užpildyti reikiamus dokumentus. Tad daugelį prašymų galite užpildyti internete.

„Kai kuriems žmonėms atrodo nesaugu, sudėtinga naudotis šia sistema, tačiau to bijoti nereikėtų, nes vyksta autentifikacija per Elektroninius valdžios vartus, todėl tai yra visiškai saugi procedūra visos šalies mastu. Be to, nereikia nešiotis savo dokumentų. Jeigu atrodo sudėtinga prisijungti ir pasinaudoti paslauga, kiekvienai paslaugai yra video instrukcija, taip pat turime galimybę suteikti konsultaciją telefonu, jeigu kyla neaiškumų“, – pasakoja Š.Staskevičius. Tokiu atveju patariama skambinti tel. (8 5) 2472148 arba rašyti el. paštu spis@nevda.lt. Galima pasinaudoti ir naudotojo instrukcija, kurioje aiškiai parodomi visi žingsniai.

Populiariausios paslaugos elektroninėje erdvėje auga

Pasak Š.Staskevičiaus, populiariausios paslaugos, dėl kurių naudojamasi spis.lt, yra: skirti išmoką vaikui, skirti vienkartinę išmoką gimusiam ar įvaikintam vaikui, skirti socialinę pašalpą.

„Pastebime, kad perėjimas prie elektroninių paslaugų auga. 2018 m. Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje vaiko išmokai gauti buvo pateikta daugiau elektroninių prašymų nei popierinių, – pastebi specialistas. – Žinoma, yra kur tobulėti, ir mes sieksime, kad vartotojui būtų kuo paprasčiau ir lengviau naudotis šia sistema. Pavyzdžiui, daugeliu atvejų elektroniniu būdu pildomas dokumentas turi atitikti popierines prašymų gauti išmokas formas, tad to bandysime atsisakyti, kad palengvintumėme procesą“, – teigia Š.Staskevičius, ragindamas pasinaudoti galimybe sutaupyti laiko ir naudotis elektroninėmis paslaugomis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?