Paslauga mokama
Šilalėje gyvenantis Bronius Bendorius, norėdamas pasikonsultuoti apie priemones nuo pragulų ir padėti neįgaliai tetai, surinko Techninės pagalbos neįgaliesiems centro (TPNC) trumpąjį numerį. Netrukus balsas telefone pranešė, kad pokalbis įrašomas, o minutės kaina – 9 centai.
„Aš galvoju, kad taip neturėtų būti. Man tai tie 9 centai nieko nereiškia, bet neįgalūs kreipiasi dėl kokios nors priemonės, kodėl valstybinė įmonė turėtų imti papildomai?“, – 15min sakė jis.
Kodėl valstybinė įmonė turėtų imti papildomai?, – klausė gyventojas.
Tiesa, šis tarifas yra nustatytas ryšio operatorių, veikiančių Lietuvoje, taigi šis tarifas nėra nustatomas paties Centro.
B.Bendorius sužinojo, kad čiužiniui nuo pragulų, kurio reikia jo tetai, TPNC gali skirti 40 eurų kompensaciją. Tai padengtų didelę dalį pirkinio sumos, nes čiužinys kainuoja apie 55 eurus. Tačiau šia lengvata greičiausiai pasinaudota nebus.
„Nebekyla ranka prašyt tos kompensacijos. Mes esame iš Šilalės, reikia nuvažiuoti į Klaipėdą, užpildyti kažkokius dokumentus, tada grįžti. Elektroniniu būdu – neįmanoma“, – stebėjosi pašnekovas.
Klaipėdoje esantį arčiausią nuo Šilalės TPNC skyrių skiria apie 80 kilometrų.
Negavo finansavimo
TPNC Viešųjų paslaugų organizavimo ir kokybės kontrolės skyriaus specialistė viešiesiems ryšiams Daumantė Verseckaitė 15min aiškino, kad konsultacijų numeris 19989 nėra padidinto tarifo ar papildomai apmokestintas trumpasis numeris. Skambučio kaina šiuo numeriu yra tokia pati, kaip ir skambinant į fiksuoto ryšio numerį.
„Skambučio mokestį už minutę nustato ne centras. Mokestį nustato skambinančiojo ryšio operatorius, taip pat skambučio kainą lemia turimas skambučių planas“, – teigė ji.
Ši įstaiga yra biudžetinė, pavaldi Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai (SADM). Jos atstovė tikino, kad situacija artimiausiu metu nepasikeis – paslauga ir toliau bus mokama, nes negautas papildomas finansavimas.
„Kol kas nieko pakeisti negalime, nes šiemet negavome papildomo finansavimo, skirto įdiegti nemokamą telefono liniją, bet tikimės, kad šis tikslas bus pasiektas kitais metais“, – aiškino D.Verseckaitė.
Šiemet negavome papildomo finansavimo, skirto įdiegti nemokamą telefono liniją, bet tikimės, kad šis tikslas bus pasiektas kitais metais, – teigė D.Verseckaitė.
Be to, TPNC atstovė aiškino, kad važiuoti į artimiausią padalinį nėra būtina. Užpildyti prašymus dėl techninės pagalbos ar išlaidų kompensavimo galima ir elektroniniu būdu per SPIS portalą (www.spis.lt).
„Šiuo būdu pateiktą prašymą nagrinėja savivaldybės įstaigos darbuotojas, o tiesiogiai pateikus prašymą centro padalinyje – šio padalinio specialistas“, – teigė D.Verseckaitė.
Tiesa, TPNC gyventojus konsultuoja ne tik telefonu, bet ir gyvai atvykus į padalinį, internetiniame puslapyje, feisbuke, el. paštu.