Valstybės kišenė pilnėja sparčiau, nei tikėtasi – lėmė ir alkoholio prekyba prieš akcizų didinimą

Šiemet per keturis mėnesius valstybės biudžetas surinko 12,4 proc. daugiau lėšų nei prieš metus, ir 4,5 proc. viršijo buvusį planą. Labiausiai virš plano biudžetą pakėlė gyventojų pajamų mokesčio surinkimas, augo su vartojimu susijusio pridėtinės vertės mokesčio (PVM) surinkimas, tačiau mažiau surinkta pelno mokesčio.
Eurai
Eurai / 123rf.com nuotr.

Šiemet sausį-balandį valstybės biudžetas ir savivaldybių biudžetai iš viso gavo 2,57 mlrd. eurų pajamų, nors anksčiau prognozuota, kad bus surinkta 2,46 mlrd. eurų – surinkta 111 mln. eurų daugiau.

Vien iš PVM gauta beveik pusė visų pajamų – 1,15 mlrd. eurų, tai yra 12 proc. daugiau nei prieš metus ir 19 mln. eurų daugiau nei planuota.

Už visas akcizines prekes per keturis mėnesius gauta 441 mln. eurų – 10,5 mln. eurų (2,4 proc.) daugiau nei prognozuota ir 92,2 mln. eurų (26,4 proc.) daugiau nei pernai tuo pat metu.

„Akcizų surinkimui teigiamos įtakos turėjo spartesnis nei buvo prognozuota alkoholinių gėrimų pardavimų augimas – atsargų kaupimas – prieš akcizų tarifų padidinimą“, – rašoma Finansų ministerijos pranešime.

Pelno mokesčio įplaukos sudarė 112,1 mln. eurų – beveik 10 mln. eurų (8 proc. ) mažiau nei prognozuota.

Lūkesčius pranoko gyventojų pajamų mokesčio (GPM) įplaukos – jos sausį-balandį siekė 514,8 mln. eurų, arba 60,8 mln. eurų (13,4 proc.) didesnės nei prognozuota.

„Tam įtakos turėjo mokėjimo termino kalendorinis veiksnys – didesni nei prognozuota mokėjimai už 2016 m. gruodžio mėnesį persikėlė į 2017 m. sausio mėnesį, taip pat sparčiau nei prognozuota augantis darbo užmokesčio fondas“, – teigiama pranešime.

Iš viso patvirtintos 2017 m. valstybės biudžeto pajamos (be ES lėšų) sudaro 6,386 mlrd. eurų, su ES lėšomis – 8,487 mlrd. eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis