Vartotojų tyrimas: gyventojų nerimas dėl tiesioginės karo grėsmės ir kylančių kainų

„Havas Group“ ir „Norstat LT“ atliktas gyventojų elgsenos tyrimas atskleidė, kad karo grėsmė ir vėl tapo pagrindiniu lietuvių nerimo šaltiniu. Tuo tarpu juntama grėsmė dėl finansinio stabilumo, nors ir išlieka aukštai, yra mažesnė nei prieš metus. Vis dėlto tarp gyventojų tebevyrauja nuomonė, jog kainos ir toliau kils, todėl stengiamasi taupyti ir atsidėti juodai dienai, rašoma pranešime spaudai.
Asociatyvi nuotrauka - vartotojas
Asociatyvi nuotrauka - vartotojas / Unsplash nuotr.

„Lyginant su rudenį atliktu vartotojų elgsenos tyrimu, pastebime, jog nerimas dėl infliacijos nežymiai paaugo, tačiau vis tiek yra žemesnis nei prieš metus. Tačiau ekonominiams rodikliams stabilizuojantis, gyventojų optimizmas vis tiek mažėjo – į labiausiai nerimą keliančių dalykų sąrašo viršūnę sugrįžo tiesioginio karo grėsmė“, – sakė Tomas Markūnas, „Havas Group“ strategijų vadovas.

Karo grėsmę įžvelgia net 60 proc. gyventojų – tai 6 procentiniais punktais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu, kuomet nerimą dėl Lietuvos saugumo įvardijo 54 proc. apklaustųjų ir net 13 procentinių punktų daugiau nei rudenį, kai karo grėsmę jautė 47 proc. gyventojų.

Pasak T.Markūno, padidėjusį nerimą galėjo lemti ne tik tebesitęsiantis karas Ukrainoje, bet ir neramumai Izraelyje. „Vis dėlto reikėtų pastebėti, kad dėmesys karui Ukrainoje yra sumažėjęs lyginant su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus.“

Mano, kad kainos ir toliau augs

Tuo tarpu vertindami savo finansinę padėtį, gyventojai demonstruoja optimizmą – net 4 iš 10 teigia, jog gyvena geriau arba taip pat kaip prieš trejus metus. Nepaisant to, vyrauja nuomonė, kad kainos ir toliau augs.

„Prieš metus stebėjome, kaip gyventojai veržiasi diržus – ėmė taupyti, atsisakė prabangos prekių, vertino akcijas ir prekės reikalingumą. Rudenį gyventojai šiek tiek atsipalaidavo, tačiau dabar vėl grįžta prie taupymo režimo“, – komentavo T.Markūnas.

Jo teigimu, 40 proc. gyventojų turi nusistovėjusį pirkinių krepšelį, vertina racionalų apsipirkimą, o daugiau nei pusė šalies gyventojų teigia jaučiantys didelį kainų šuolį. „Kas antras gyventojas sako, jog pajamų pakanka, bet tenka pataupyti bei riboti save, arba mėgaujasi gyvenimu, tačiau tuomet nepavyksta taupyti“, – sako „Havas Group“ strategijų vadovas.

Pasak T.Markūno, tai atsikleidžia ir vertinant gyventojų lūkesčius tiek verslams, tiek vyriausybei. „Kas penktas šalies gyventojas iš verslų tikisi ne tik rūpesčio darbuotojais, bet ir kovos su infliacija, dėmesio kainų mažinimui. Vyriausybės atžvilgiu gyventojai dar kritiškesni nei verslui – net 61 proc. lietuvių mano, kad valdžia per mažai daro kovoje su infliacija.“

Planuoja poilsį ir pramogas

Tyrimo metu taip pat buvo pastebėta, jog gyventojų atsipalaidavimas auga artėjant vasarai – šalies gyventojai planuoja ne tik atostogauti, bet ir skirti daugiau laiko pramogoms. 6 iš 10 apklaustųjų nurodė, kad planuoja atostogas vasaros laikotarpiu.

Daugiausiai – net pusė – gyventojų svarsto galimybę atostogauti užsienyje, o kas trečias apklausos dalyvis nurodo, kad atostogaus Lietuvos pajūryje.

Vasarą gyventojai planuoja skirti laiko ir artėjančiai Paryžiaus vasaros olimpiadai. Net pusė apklaustųjų nurodė, kad planuoja stebėti Olimpines žaidynes, o 1 iš 20 planuoja vykti stebėti varžybų gyvai.

Panašaus populiarumo gyventojų tarpe sulauks ir gegužę vyksiantis didysis Eurovizijos dainų konkursas. Kas antras šalies gyventojas nurodo, jog planuoja stebėti transliaciją per televiziją ar kitus medijos kanalus. 2 proc. apklaustųjų taip pat teigė, jog planuoja vykti stebėti Eurovizijos į Malmę, Švedijoje.

Šią kiekybinę apklausą „Havas Group Lithuania“ užsakymu internetu atliko „Norstat LT“ 2024 m. kovo 1-10 dienomis. Tyrimas reprezentuoja 18–65 m. amžiaus Lietuvos gyventojų nuomonę. Apklausoje dalyvavo 500 respondentų. Apklausos paklaida – iki 4,4%.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų